Loppislykke

Untitled

Nationalservisen from Rörstrand.

Loppemarked er virkelig best på bygda, altså.

I dag har Ståle og jeg vært på loppemarked i Løten. Jeg er så glad for at vi tok turen, for blant masse skrot fant jeg disse kaffekoppene med skål og asjett. Mitt kaffekoppglade hjerte begynte å banke litt fortere, for jeg var sikker på at det var Swedish Grace fra Rörstrand jeg hadde kommet over. Det viste seg å være nesten riktig. Etter litt googling kom vi fram til at serviset heter Nationalservisan, og at det senere ble releansert i nye farger med navnet Swedish Grace. Dette er kanskje det vakreste serviset jeg vet om, så jeg er veldig fornøyd. Særlig fordi jeg betalte 2 kroner per del – 30 kroner tilsammen. Sjelden jeg gjør slike kupp.

Jeg fant meg sykkel også, en gammel rød DBS. Den skal jeg hente i morgen, og når vi har ordna litt med den skal dere få se. Gleder meg til å trille nedover Oslo-gater med den til høsten!

8 tanker om “Loppislykke

  1. Enig, loppis er så utrolig mye bedre i mindre byer. Jeg synes jeg finner flere fine ting (dem blir jo ikke revet bort etter fem minutter) og så er det mye mye billigere enn i Oslo. Fine kopper, og gleder meg til å se sykkelen:)

  2. å, så flott. og ja, loppemarkeder er alltid bedre jo lengre bort fra sentrum man kommer. finere ting og mindre folk. loppemarked er kanskje det jeg vil savne mest med shoppestoppen min.

    • Loppemarked i Oslo er jo nesten ikke noe vits, det er så dyrt.

      Så bra med shoppestopp, selv om det sikkert er noen ting man vil savne.

  3. Tilbaketråkk: Litt nytt på kjøkkenet « Koffeine

Legg igjen en kommentar