Og sånn får jeg dagene til å gå når han ikke er her

Det er fint å bo sammen med kjæresten sin. Men når jeg er vant til å ha ham rundt meg hele tida, blir det ekstra tomt når han reiser bort, om enn bare for en liten stund. Fra tirsdag til søndag. Fem netter, det er jo ikke så mye. Men jeg er ikke så glad i å være alene (selv om jeg øver meg), og jeg savner ham jo med en gang. Jeg har plutselig fylt opp almanakken min med avtaler alle dagene jeg er alene hjemme, unntatt én. Jobb, kaffi med venninner, serie-kvelder, planlegging og ordning til bakgårdsfest, bakgårdsfest, også må jeg jo sove, og drømme litt om Diana-kamera og ferien vi snart skal på, til Frei og Island.

I dag har jeg er rolig formiddag. Jeg pynter meg med sløyfe i håret, bare for meg selv,

lager kopper med sterk kaffi,

leser Lykka er ein sjeldan fugl og hører på Joanna Newsom,

har brev å svare på, der jeg kan fortelle at jeg kommer på besøk snart, og at jeg gleder meg til båtturer, fjellturer, bading i sjøen, soling i fjæra, vin- og Neil Young-kvelder foran peisen på hytta, naustliv og storfamilieliv,

mens jeg later som den franske balkongen vår er en ordentlig balkong.

5 thoughts on “Og sånn får jeg dagene til å gå når han ikke er her

  1. Åh, takk for boktips! Det trengte eg 🙂
    Og eg har det òg som deg, eg er på ein plass, og kjærasten på ein annan (roskilde, heldiggrisen). Så eg saknar og gler meg litt heile tia.

    • Hvis du ikke har lest noe av henne før, synes jeg du burde lese Saman er ein mindre aleine først. Den er så fin! Jeg savner og gleder meg også. Og jobber masse. (:

  2. jeg vil også skrive brev, men jeg vet ikke om jeg ville fått det til og jeg har ikke turt å prøve helt ennå. kanskje en dag? så fin du var med sløyfe.

    noen ganger sminker jeg meg midt på natten!

Legg igjen en kommentar

