En søndag med regndråper

I dag gikk jeg ut med fine nye sko og prinsessekjole for å treffe Joy-Loi. Jeg bestemte meg for at selv om det kanskje skulle bli regn, trengte jeg ikke paraply.

Men det begynte å regne ganske masse, og jeg tenkte jaja, sommerregn er jo det beste regnet.

Og under lønnetrærne i Sofienbergparken regna det ikke.

Ikke under taket i bakgården til Godt Brød heller.

Vi spiste rundstykker med akkurat det vi ville på, drakk kaffe og delte et stykke gulrotkake. Også prata vi om kjoler, å tørre ting, hvor fint det blir å ha hverandre på Blindern til høsten, vegetarisme, supermüsli og kjærlighet.

Etter to og en halv time bestemte vi oss for å trosse regnet, og ta turen til Røtter på St. Hanshaugen. Vi gikk dit under én paraply, og var enige om at det er fint å gå tur i regnvær. På Røtter kjøpte jeg verdens beste müsli, mandelmelk, chilisjokolade og svenske øko-mensen-greier med rosa og blå epler på boksen (jeg lover å ikke skrive om bind så ofte, men disse hadde skikkelig fin boks, og jeg er nesten sikker på at de er hundre prosent dyrevennlige, research pågår. Oppdatering: jeg har fått e-post fra produsenten, som kan forsikre meg om at dyrevennlige jenter trygt kan kjøpe disse produktene. Hurra!).

Vi tok bussen til Jernbanetorget, ga hverandre en klem og hoppa på hver vår buss hjem. Det var regndråper på vinduet og jeg tenkte på da jeg var liten og heia på regndråpene for at de skulle klare å klamre seg fast til ruta. Og på hvor godt jeg liker regnværssøndager.

5 thoughts on “En søndag med regndråper

  1. smelt. du skriver fint. jeg savner sånn å ha en bestevenninne. det er årevis siden sist, alle er så opptatte nå og det er vanskelig…

    sommerregn er nydeligst.
    og det er samtaler om kjærlighet og mot på kaféer også.

    • Åh, takk! Det er fint å ha bestevenninner, men det er like fint å ha bestevenn, synes jeg. Og ja, sommerregn er så fint! (:

  2. Høres ut som en fin dag!
    Og når det gjelder dyrevennelige mensenting (hihi) er mensenkoppen veldig bra. Høres kanskje litt ekkelt ut, men bra for miljøet, og kroppen:)

    • Jeg har hørt om det, og er egentlig overbevist om at det er kjempebra. Har bare ikke fått ut fingeren, og skaffet meg en enda. Snart! (:

Legg igjen en kommentar

