Duften av hjertet (jeg gleder meg til ferie)

Det kan være vanskelig å finne en kjapp lunsj ute når man er vegetarianer. Men ikke umulig! Og tilbudet blir bedre og bedre mange steder. I dag viste kjæresten meg en plass Hanne viste ham for en stund siden. Der fikk vi wraps med hummus, salat, gulrot og tomat og en couscoussalat med masse godt. Og kaffe og te, så klart. Jeg drakk te i dag, i en kjempekopp. Koppen hadde lokk man kunne ha på mens den trekte, og i teposen var en god engelsk frokostte.

Plassen heter Fragrance og the Heart, og er i første etasje på GlasMagasinet, Stortorvet 9. All maten er vegetarisk, mye av maten er vegan, kaffen og teen er god, det er billig, og interiøret minner meg litt om en sofakrok eller et koselig bibliotek (bare uten bøker, de skulle hatt bøker der).

Resten av dagen har jeg satt av til hjemmekoselige ting, som å drikke mer te, høre på Thom Hell (som passer perfekt når det regner), lese fine blogger, få besøk av ei fin venninne, bake peanøttsmør- og sjokoladecookies, glede meg til å bruke disse,

og til ferie, så klart. Nå har jeg bare fem dager til med jobbing – så blir det tur til barndomsparadiset (hytta på Frei) og øya jeg har drømt om å reise til siden jeg var sju år: Island! Hvis noen har Islandstips: fyr løs i kommentarfeltet, så blir jeg kjempeglad!

12 thoughts on “Duften av hjertet (jeg gleder meg til ferie)

  1. Jeg liker ganske alt ved det stedet, med unntak av selve navnet (æsj).
    Kult å se at dere også koste dere i natt! Uvær er noe av det feteste jeg vet!

    • Enig, har latt være å gå dit fordi navnet var så teit. Tenkte at det umulig kunne være noe annet enn en teit plass. Så feil kan man ta! (Navnet skjemmer ingen, heter det ikke det?). (:

    • Klart du finnes der! Bloggen din får meg til å smile og bli litt varm innvendig hver gang jeg er på besøk. Og jeg vil jo gjerne at andre også skal få smile og bli varme. (:

  2. Jeg er SÅ treig i oppfattelsen. Du har byttet «hjem»!!Så utrolig fint det ble:) Jeg har fått oppdatert deg i lenkelista mi slik at det er riktig adresse nå.

    Fragrance og the Heart – der har jeg aldri vært, men det hørtes flott ut. Bøker er alltid fint å ha et sted med god mat og te, så ville nok savnet det jeg også.

    Jeg håper at du vil få en fin og god sommer!

    • Hyggelig at du blir med på lasset! Fragrance of the Heart er en koselig plass, og neste gang jeg drar dit, skal jeg ta med en fin bok. God sommer til deg også!

  3. Hei! Denne bloggen var finfinfin!! Her kjem litt Islandstips: Om du skal til Reykjavik så må du gå i laugarvegur, som leiar opp til hallgrimskyrkjan. Der kan du finne mange vintagebutikkar! Så kan du fare opp i toppen av kyrkja og sjå utover nesten heile byen. Rett utan for Reykjavik, langs ein veg som heiter sudurlandsveg er det nokon raude «fjell» i landskapet. Dei er kjempefine! Ellers, et skyr. God tur!

    • Hei! Takk for koselig kommentar, og for reisetips. Vi skal bo i Reykjavik, og det er supert med tips om hvor jeg kan finne fine vintagesaker. Og når jeg er på ferie, liker jeg å gå i kirker. Så dette var perfekt (: Og skyr blir det nok mye av!

Legg igjen en kommentar

