Dagen før dagen

I morgen reiser vi til Island! Dagen i dag har vært:

Mamma som har fri i sola, med mange kaffekopper og sjeløyd smil.

Mummi som bokmerke i boka mi. (Jeg leser fremdeles Lykka er ein sjeldan fugl, som jeg har lest i kanskje seks uker. Jeg er visst en skikkelig sakteleser i sommer. Men koser meg veldig med boka.)

Kjole til tørk på verandaen. Jeg fant den fineste husmorkjolen fra tidlig sekstitall på en bruktbutikk i Hamar. Jeg måtte bare ha den, selv om jeg egentlig ikke skulle kjøpe kjole før jeg dro på tur.

Varmt nok vær til å gå med bare tær på verandaen og gresset.

En hoppende kjæreste, som gleder seg til å dra på tur (han jukser litt med trampoline, altså).

Pusen min med flekk på nesa. Han gjør seg pen og mjauer og maler stort sett hele dagen, når han ikke spiser, sover eller kikker seg rundt.

For ikke å glemme venninnekaffe på kafé, strømpebuksehandling, grønnsakslasagne, fetter med fru og sønn på verandabesøk, litt solbrent rygg, reisesommerfugler i magen, klesvask og en koffert som ikke er pakka enda, men må pakkes snart.

8 thoughts on “Dagen før dagen

  1. en dag skal jeg også til island!
    men ikke ennå.
    på mandag drar jeg til danmark, da, og så rundt omkring i europa. det blir fint.

    jeg har sjekka bloggen din hver dag jeg tenk. endelig kom du innom igjen.

    • Det høres kjempefint ut med Danmark og Europa også. Det vil jeg gjøre en gang! Håper du får en kjempefin tur. (Og åh, så koselig at du har vært innom og titta etter livstegn på bloggen. Jeg skal blogge fra Reykjavik. Har planer om å finne en stamkafé med god kaffe og gratis internett.)

  2. Hallo godjenta! Nå sitter du og Ståle på toget til Gardermoen. Jeg ønsker dere en fin tur til Island. Du og dere har mye å glede deg til. Island har så sterk natur og folk med kreativitet! Takk for besøket- og velkommen igjen! Hils Ståle og hele storslekta! Klem fra mamma

  3. Å:) Det høres ut som om du har en perfekt ferie! Jeg ble veldig glad av å lese innlegget ditt:)

    Du må ha super tur til Island. Gleder meg til å lese mer om den!

Legg igjen en kommentar

