Hæ Reykjavík, goðdan daginn

I dag sto vi opp klokka kvart på seks for å ta toget til flyplassen og flyet til Reykjavik. Flyet gikk klokka ti, og var framme ti på halv elleve, for på Island er klokka to timer mindre enn hjemme.

Da vi kom fram fikk vi flatkökur, ost, skyr, kaffi og blåbær hos Ståles amma (bestemor). Også la vi oss i gresset med denne fine frøkna, og tenkte på alt vi gleder oss til å gjøre (og bekymra oss litt for om dagene kommer til å gå alt for fort).

Vi dro på butikken, og jeg ble glad da jeg fant ut at de har Pukka-te for nesten ingenting, akkurat sånn peanøttsmør vi liker, massevis av vegetarmat, flatkökur og Kaffitár-kaffi der. Til og med på den billigste billigbutikken. Hurra!

Klærne mine skal bo i ei bokhylle de neste to ukene (jeg liker ikke å ha klærne i koffert, da finner jeg aldri noenting).

Og kjolene mine får henge i vinduet. Vi er så heldige at vi låner leilighet av familien til Ståle, og her er det stille og fint.

Også bor det en mons her! Han har fregner på snuta, maler som en traktor og ser ut til å like seg best i sofaen.

Nå bare gleder jeg meg til dagene som kommer! (Også trenger jeg en god natts søvn.)

6 thoughts on “Hæ Reykjavík, goðdan daginn

  1. på island heter helikopter «snurrehus»! shnorrehos. eller noe slikt noe. så utrolig fint ❤

    og pukka-te! iiih.

    jeg håper du tok bilde av skyene på flyet.

    • Islandsk er et så utrolig fint språk! Jeg liker også ordet for vegetarianer, som er jurtaæta (urtespiser!). Jeg tok ikke bilde av skyene, jeg var for opptatt av å se på dem. Men jeg kan gjøre det på veien tilbake. 🙂

  2. Hallo! Jeg venter spent på bilder og skildring fra «The golden circle». Skjønte at det var både regn og vind, men at dere greidde dere godt med fjellstøvler og regnklær. Klem fra mamma

Legg igjen en kommentar

