In Iceland my dreams are in colours

Lørdagen i Reykjavik starta vi med soya-cappucino og rosin-daddel-kokos-solsikkefrø-kuler på Tíu dropar, som har blitt yndlingskafeen vår i hele verden.

Også prøvde jeg noen sko som var altfor dyre, altfor upraktiske, altfor lite vegetariske og ikke minst altfor fine (jeg kjøpte dem ikke, altså).

Fordi det var veldig masse folk i byen i dag, gjemte vi oss litt bort i en bakgård som viste seg å ha et bittelite, fint kunstgalleri. Jeg tenkte at jeg skulle huske navnet, men jeg glemte det likevel. Det var både installasjoner og bilder og veverier og teboller og skisser overalt, og jeg likte meg veldig godt der. Det ligger i hvert fall i Laugavegur.

Vi spiste lunsj på en vegetarisk kafé/restaurant som heter Grænn Kostur. Jeg fikk en krydra, rød suppe, godt brød og hummus. Kjempegodt!

Da jeg kom inn i denne butikken måtte jeg nesten hoppe litt. Kaffekopp- og tekrushimmelen! En bolle og et krus med blå blomster og en prikkete bolle fikk bli med hjem.

Og fordi det var gay pride-parade i dag, var det plutselig en regnbue av ballonger på himmelen. Fin lørdag.

4 thoughts on “In Iceland my dreams are in colours

  1. Å, for en fin dag! Jeg ble forelsket i te-/kaffekrus butikken, bare ved å se på bildene! 🙂

    • Jeg vet! Og på bildet ser man ikke en gang hvor fine de egentlig var. Og de hadde tusen forskjellige i samme stilen. Men de var altfor ufornuftige og alt for dyre (jeg er litt for flink til å kunne kjøpe meg sånne sko, akkurat som Doppler i Erlend Loe-boka er for flink til å kjøpe den største tobleronen på taxfree-butikken).

Legg igjen en kommentar

