Magiske Island

Plutselig var den siste dagen på Island her. Den kom alt for fort! Vanligvis når jeg er på ferie, er det et eller annet i meg som lengter hjem. Jeg lengter etter senga vår, presskanna og den kaffekoppen jeg liker best, en kjole jeg ikke pakka med i kofferten, stamkafeen min med ei god venninne, lukta i leiligheta vår, telefoner fra mamma som bare vil si hei, alt det vante og hverdagens trygge rytme. Men ikke denne gangen.

Island har virkelig tatt meg med storm. Jeg har aldri hatt det så bra et sted som ikke er hjemme før. Vi har gjort så utrolig mye spennende, fint – nesten magisk, og samtidig har vi hatt rolige dager som har forsvunnet i en kaffekanne som aldri er tom, bøker som aldri tar slutt, ei bestemor med trillende latter som forteller historier, sjokolade, kafébesøk og en katt som ruller seg i gresset.

5 thoughts on “Magiske Island

  1. Hei Ine!
    Jeg vet nå at jeg bare MÅ til Island. Det har vært så fint å lese det du skriver fra ferieturen din. Gleder meg til fortsettelsen! :-)))))

    • Hei Toril! Så koselig at du synes det. Og jeg anbefaler virkelig å reise til Island hvis du får muligheten. Det er så flott der! Og det kommer en liten Reykjavik-guide her på bloggen etter hvert. 🙂

Legg igjen en kommentar

