Snart

Jeg registrerer at omgivelsene går mot høst. Men ennå er det for varmt til å gå med strømpebukser, og ennå har jeg noen dager igjen før jeg skal lage matpakker, ta trikken til Blindern, gå på forelesninger, kjøpe kaffe i den nye termokoppen min, lese, komme inn i rytmen, inn i hverdagen igjen. Denne høsten skal jeg ta førti studiepoeng, det er ti mer enn jeg pleier. Men det skal nok gå bra, jeg må bare bruke litt tid på å bli skikkelig klar.

I mellomtida er jeg mye for meg selv (kjæresten jobber sene kvelder), jeg leser blogger og litt i Sommarboken, hører på plater, rydder i leiligheta, gjør det litt nytt rundt meg, slipper inn mer lys, planter hvit lyng i vinduskarmen der det var visne blomster, omstiller meg til studinelivet, til en ny årstid, gjør meg klar for å bruke strømpebukser igjen.

Men ennå, ennå går jeg barføtt i skoene noen dager til.

8 thoughts on “Snart

  1. jeg er så fryktelig redd for høsten. den er så fantastisk fin og jeg elsker den, men den gjør så himla vondt og jeg klarer ikke glede meg til den i år, klarer bare vente på hvert eneste stikk av skjønnhet og den lukten, lukten som bare finnes på grünerløkka, og kaféene og lysene om kvelden som ser helt annerledes ut med en gang det blir midten av september…

    jeg skriver nok om det snart. også skulle jeg ha svart på mailen din for jeg ble så glad, også har jeg vært så overveldet og tankefull at jeg ikke har klart det og unnskyld for det, men du er fantastisk uansett altså. ❤

    og du skriver fint om hverdagen. nå fikk jeg lyst på kaffe. og til å vandre rundt omkring i oslo. oslo oslo oslo. vakre oslo. oslo med strømpebukser på og kaffe.

    du må ta bilde når du begynner å gå med strømpebukser igjen.

    • Jeg vet ikke hvorfor, men jeg gleder meg heller ikke til høsten i år, ikke sånn jeg pleier, i hvert fall. Men jeg tror at når den kommer, så blir den fin. Med den lukta, lyset, fargene, tekoppene, prikkete strømpebukser og nye kladdebøker.

      Og ikke tenk på det med mailen, du trenger i hvert fall ikke si unnskyld for det. Ta dagene i ditt eget tempo. Og strømpebuksebilde kommer, garantert! 🙂

  2. her har det vært høst sia juli
    kanskje juni, til og med
    neida, ikke så ille
    men nesten
    kan like gjerne bli litt kjølig, er så lei av å ikke forstå hvordan vær det er ute og kle meg feil 😛

    • Det er egentlig sant. Jeg liker det når man må finne fram litt tjukkere gensere, strømpebukser og kanskje til og med ullsokker. Og skjerf! Tjukt Islands-skjerf 🙂

Legg igjen en kommentar

