Litt av sånt som kommer til å gjøre høsten fin

Å skrive avtaler i ny Moleskine-kalender

Kaffepauser på Universitetsbiblioteket, med avis eller noen jeg liker

Gjøre mitt beste for å holde liv i de grønne plantene jeg har kjøpt til leiligheta vår

Te og kaffe og kakao

Fjelltur til Finse med fine folk, og Susanne Sundfør i operaen den samme helga

Høstklær, som betyr litt tjukkere strømpebukser under kjolen, gode ullsokker, gammelrosa skjerf, håndleddsvarmere og ulltrøye innerst

Lille My-skoene mine, som jeg endelig har kjøpt etter å ha hatt lyst på dem siden i fjor høst

Å bli litt flinkere til å ikke forsove meg til tidlige forelesninger, lese til hver gang og følge med på det professorene sier i stedet for å tegne barten/sveisen/skoene deres (men ikke bli veldig lei meg hvis jeg ikke blir så mye flinkere)

Konsert med Melissa Horn, en av mine yndlingsdamer, på Rockefeller i oktober. Med hånda mi i kjæresten sin!

Planlegging av tur til Dublin, der vi skal besøke Julie Marlen og Aslak. Aslak er fetteren min og Julie er den fine kjæresten hans, som jeg skriver brev med

Å kanskje plutselig treffeSigrid Agnethe på HF, og drikke en kaffe eller en te hvis det passer seg sånn

Pledd

Lørdagsrunder med Joy-Loi, der vi spiser scones og drikker kanskje to doble cappuccino hver, kikker på bøker på Tronsmo og kjoler på Noa Noa og leser i Morgenbladet eller Dagsavisen og bare prater om alt og ingenting

Bøkene jeg skal lese (kanskje du har noen fine boktips?)

Gilmore girls i store mengder, helst i senga med pysjamas, dyne og te

Alle fargene som man nesten har glemt hvor vakre er, og hvordan det lukter når man går til trikken om morgenen

Late søndager, som føles enda mer som søndager enn sommersøndager (som kan føles som hvilken som helst dag)

Fargelegging i ei bok der man skal tegne på hode, armer og bein


15 thoughts on “Litt av sånt som kommer til å gjøre høsten fin

  1. Å, så mange fine ting!!
    Jeg har også kjøpt meg ny Moleskin-kalender. Rød:)

    Jeg skulle gjerne lånt noe av kreativiteten din. Hatt litt mer krefter, men er glad jeg har deg på leselista mi så jeg kan gå inn og se på denne bloggposten av og til i høst. Te. Kaffe. Kakao. OG Noa Noa klær med tykke strømpebukser under. Det høres ut som om det er en del ting som også ville vært på min liste for å gjøre høsten fin:) Så jeg håper. Det kan være et høstforsett eller kanskje mer et høstønske.

    *At kulda skal bli dempet av varm ulltrøye, gode relasjoner og mye tid.*

    • Så fint å høre at du har glede av det jeg skriver! Det gjør meg glad. Håper du får gode og kreative høstdager, slik at flere gode tekster dukker opp på Be and behold 🙂

  2. åh. jeg trenger noen å se gilmore girls med. det fungerer ikke alene lenger når en har sett alt så mange ganger. sukk.

    jeg har det viktigfineste boktipset i hele verden: his dark materials/den mørke materien. vakreste triologien i hele verden. nei, jeg mener det.

      • jeg er ikke lei gilmore girls, jeg bare kan hver eneste setning utenat og vet alt de skal si før de sier det og da får en ikke så mye utav å se på det mer selv om en elsker hver eneste episode:(

        hva er ditt forhold til hdm? (bøkene)

      • Jeg likte bøkene veldig godt, leste dem det første året jeg bodde i Oslo. Da kjente jeg ingen her, så det var fint med bøker som ga litt samme følelsen som Harry Potter eller Narnina. 🙂

  3. fin liste! det blir ein fin haust for ine, trur eg. og til lykke med dagen, kos deg skikkelig skikkelig masse! og så sees vi plutselig, det trur eg blir kjekt!

  4. Du har garantert lest Murakami, men jeg anbefaler bøkene hans likevel. «Trekkoppfuglen», «Norwegian Wood» og «Kafka på stranden» (som jeg holder på med nå), er alle inne på topp 10-lista mi. Vakre, triste, oppløftende, merkverdige, rare og helt spesielle!

    • Jeg har lest Norwegian Wood og Kafka på stranden, men ikke Trekkoppfuglen. Så den var et bra tips. Skrives opp på høstleselista mi 🙂

Legg igjen en kommentar

