Drømmen om en pus

Når det regner ute, som nå, ønsker jeg enda mer enn ellers at vi hadde en katt, kanskje en svart en med en liten hvit flekk på venstre side av hodet, som kunne sitte på stolen ved siden av meg og male og smile med øynene slik bare katter kan. Så skulle hun strekt litt på seg, forma en bue med ryggen og spredt på tærne slik at klørne skrapte litt mot overflata av stolen. Jeg skulle sagt Pus? og hun skulle svart med et lite Mjau? som jeg visste at betydde Kan jeg få litt frokost snart? Når hun var ferdig med å spise, skulle hun legge seg godt til rette på den grønne stolen med ullteppet i, som hadde blitt hennes stol. Der var det varmt og trygt, samtidig som hun kunne se ut gjennom vinduet og drømme om å en dag fange en av fuglene som fløy forbi.

Men vi kan liksom ikke bare skaffe oss en pus. Fordi vi kanskje skal bo på Island et halvt år en gang, fordi den ikke kan komme ut her vi bor, fordi den kanskje ville blitt for mye alene. Men jeg har tenkt litt på å bli fosterhjem for katt. Både Dyrebeskyttelsen og Foreningen for omplassering av dyr ser etter fosterforeldre til hjemløse katter. Er det noen som har erfaringer med det? Vi savner så veldig å ha en pus i hus, og hvis vi kan hjelpe en som venter på å komme til et permanent hjem samtidig, er jo ingenting bedre enn det. Tenker jeg.

2 thoughts on “Drømmen om en pus

  1. Nå er der bare to timer til du fyller 23 år! Gratulerer med dagen! Bestemor Gerd har sendt med meg en morsom liten brodert duk som er fra hennes barndomshjem.. den er en gave til deg! Velkommen hjem i helga til loppemarked i Klokkergarden og til en pus som blir glad for å se deg og Ståle. Hurra for deg som fyller ditt år, ja deg vil vi gratulere. Alle i ring omkring deg vi står og se nå vil vi marsjere! Bukke, nikke, neie snu oss omkring, danse for deg med hopp og sprett og søring! Ønske deg av hjertet alle gode ting og si oss så hva vil du mere! Aaaaaaaaaaaaaaa! Hurra for den beste jenta jeg vet om! Klem og gratulerer! Pappa hilser oh bifallet!

Legg igjen en kommentar

