Høstlørdag

Pusen lusker rundt i huset og ser mismodig ut på regnet som høljer ned i strie strømmer. Han har stukket snuta så vidt ut døra i dag, til og med tatt tre-fire skritt ut på verandaen, før han rygga inn igjen med et lite mjaaaurhf – jeg tror jeg blir inne, jeg. Han smuger seg rundt beina mine, løper i skjørtekanten min når jeg beveger meg rundt i huset, og maler tilfreds med øynene halvveis lukka når jeg løfter ham opp. Også setter han klørne kjærlig i meg, sånn som katter gjør.

Jeg skjønner godt at han ikke vil ut. I dag er det til og med huskaldt, jeg tror jeg må fyre opp i ovnen. Kanskje lage kakao, bare kjæresten kommer med toget fra Oslo først. Også skal jeg lage dette i kveld, og det tror jeg blir akkurat perfekt for en regntung dag der man kjenner det i kroppen at nå, nå er det definitivt høst.

4 thoughts on “Høstlørdag

  1. sv: takk takk ^^ er så glad jeg ikke bare får «sure» kommentarer.
    og ja, er glad reglene blir strengere og strengere, men det går som du sier alt for sakte. og selv om det blir flere regler, så er det ikke sikkert alltid de blir fulgt.

    • Ikke bry deg om sure kommentarer. Folk synes det er ubehagelig å bli konfrontert med ting ved vanene deres som ikke er pent. Jeg er jo ikke veganer selv, men kjøper alltid økologisk melk, og ofte ris- eller soyamelk i stedet. Jeg er liksom ikke for å avvikle landbruket med husdyr helt, men for at fokuset skal flyttes fra profitt til hva som er bra for dyra.

Legg igjen en kommentar

