Fantastiske Finse

Fjellturen til Finse ble alt jeg ønska meg. Vi har hatt det så fint. Flere ganger har vi uttalt nesten i kor at det blir ikke så mye bedre enn dette. Bare se (Joy-Loi har tatt alle bildene):

Myrull som blåser i vinden og er så vakre at man kan se på dem i timevis.

På lørdag gikk vi til Blåisen. Med utsikt til isbreen spiste vi niste med hjemmebakt brød og brie, sjokolade, te og kaffe. Også sovna vi litt i lyngen på vei ned igjen, en plass der det var ly for vinden.

Heia Turistforeningen!

Søndag morgen kom med et blikkstille Finsevann og tidlig morgentur før frokost.

… og nybakte boller som vi tok med oss på toget hjem.

I dag er jeg sjuk, og ligger i senga. Jeg blir passa på av Ståle, som stryker på håret, skjærer eplebåter, henter bøker til meg på postkontoret, susser på nesa mi og gir så mange klemmer jeg vil ha. Har dere opplevd noe fint i helga eller i dag? Jeg vil gjerne høre, da blir kanskje under-dyna-dagen min litt kortere.

12 thoughts on “Fantastiske Finse

  1. Dette så og hørtes supert ut! Jeg har hatt en morsom helg med jobbing og temafest (bohemball!) på lørdag og radiosending på søndag. Nå fikk jeg forresten fryktelig lyst på boller! God bedring, flotte!

  2. Jeg har opplevd nesten det samme som deg i helga. Vært på Ringebufjellet og sett fjell på fjell med melisdryss så langt øyet kan se…. kjenner at jeg blir så glad av slike opplevelser. Man kan bli religiøs av mindre. Kos deg i senga (når du nå likevel må være der) og god bedring!!

    • Takk, Toril! Jeg skal prøve å lese litt i senga + se koselige serier. Og spise frukt! Ringebufjellet høres flott ut. Kanskje vi drar dit neste gang 🙂

  3. guri, det så helt fantastisk ut. jeg vil på fjelltur! påsketur helt sikkert håper jeg.

    myrull. det bor litt myrullignende planter rett ved der jeg bodde før, det som er hjemme egentlig, men nå har jeg plutselig leilighet på sagene.

    jeg savner ordene dine i bloggen min, ble du borte fra den? ikke at det er noen kommentartvang altså, du sa bare som regel veldig fine ting.

    • Ånei, jeg er ikke borte fra bloggen din. Jeg leser hver gang du skriver noe 🙂 Så det kommer flere ord fra meg, lover. Håper du har en fin mandag i ny leilighet!

  4. ååååh eg vil også gå i fjellet! sjukt fine bilde! heldig ine. helga mi har vore sjukdom og ny ring og fiskegrateng til middag og det var fint (men litt ondt og dumt med sjukdom altså).

  5. Tilbaketråkk: Myrull og varme farger | Koffeine

Legg igjen en kommentar

