Fint i dag

Å våkne i ei rotete seng, med en kjæreste med rotesveis ved siden av meg.

Lyset gjennom gardina på soverommet.

Å dra med den trøtte kjæresten på morgentur klokka åtte.

Å spise frokost sammen (havregrøt og valnøttbrød med brie og kaffe).

Å lese hjemme, i mitt eget tempo, med pauser når jeg vil (litt for ofte).

Fruktsalat i fin skål med vaniljeskyr, som du lager slik: ta fire spiseskjeer skyr naturell i en skål, tilsett en teskje vaniljesukker (ekte vaniljesukker!) og rør godt. (Jeg har hørt rykter om at man kan få kjøpt ferdig vaniljeskyr nå, men jeg liker å bestemme selv hvor mye sukker det skal være.)

Krus med kaffe og hjemmebakte knekkebrød med geitost på.

Å ha på okergul genser.

At det er torsdag, for da er det snart fredag med fredagspizza og besøk av storebror, lørdag med kafé og koselige ting på kvelden og søndag med alt det søndager skal være.

8 thoughts on “Fint i dag

  1. okergult er ein av dei fargane eg synes passar best på hausten, han er så fin, tippar du er svinfin i okergult. skal vi drikke kaffe/kakao/te snart? eg trur det trengs. vil at det skal skje på ekte!

      • neste fredag jobbar eg til halv fem, om du kan då, er det fint, om ikkje har eg nok plenti av tid neste torsdag, for då har eg eit opphald frå 12-16 på universitetet og har alltid kaffilyst.

      • Fredag halv fem går fint. Jeg har sendt deg melding på facebook. (Tror jeg? Jeg trykka plutselig backspace-backspace, også gikk alt litt fort.)

    • Ja, jeg kaller det også for sennepsgul i blant. Sikkert et år på kunstskole som fikk meg til å kalle det oker (: Det er en av mine yndlingsfarger også, og helt perfekt om høsten!

Legg igjen en kommentar

