Nå er jeg i gang

I går trente jeg for første gang på kanskje to år. En kom-i-gang-styrke-time på førtifem minutter. Jeg har ikke trent på to år. Bortsett fra å gå turer i raskt tempo og sykle. Jeg holdt på å trekke meg i siste liten. Det er lett å finne på unnskyldninger. Som for eksempel at jeg er trøtt, at det er mye deiligere å sove på sofaen, at jeg ikke har treningssko enda eller at jeg heller burde lese. Men i går, i går dro jeg på trening. Sammen med ei god venninne, som er i omtrent like god (dårlig) form. Vi brukte lang tid på å finne fram til salen timen skulle være i, og vi prøvde å finne en litt bortgjemt plass i rommet. Vi fant fram nesten de letteste vektene. Det var tross alt første treningstime.

Også var vi i gang. Oppvarming med diverse utgaver av gåing på stedet, step og løfting av knær og armer. Jeg ble varm jeg. Venninna også, tror jeg. Så fulgte en halvtime med styrketrening av hele kroppen. Ingen muskelgrupper slapp unna. Ikke en gang triceps. Jeg ble sjelven i knærne og klarte bare en halv armheving før jeg deisa i bakken, men jeg prøvde i hvert fall. Og ble mer sliten enn jeg har vært på lenge. Etterpå var det vondt å gå. Vi brukte kanskje dobbelt så lang tid på å gå hjem som vanlig. Men vi hadde trent! Vi følte oss veldig flinke. Og jeg følte at jeg hadde brutt en liten barriere.

I dag er jeg så støl at det er vondt å gå i trapper, gå i det hele tatt, sette seg ned, reise seg opp og kjevle pizzadeig. Men jeg har trent. Og jeg tenker at siden jeg nå kan erkjenne at jeg ikke er i mitt livs form, kan det bare gå én vei. Oppover!

Men først skal jeg spise pizza.

12 thoughts on “Nå er jeg i gang

  1. flink! viktig å holde kroppen i form, skulle ønske jeg kunne det samme. bør finnes steder man kan bytte ut skrøpelige og ødelagte kropper mot nye og fine! 😉

  2. Det er bra Ine! Syns det er flott at du har begynt med trening. Husk på å ikke overdrive i starten, da kan det bli litt for mye. Håper du fortsetter, det gir utrolig mye 🙂

  3. ble så glad av den siste setningen. flink flink flink. sånn skal det låte, og sånn skal det være! jeg har vært på akkurat sånn time selv og det blir veldig gøy etterhvert, selv om det er litt skummelt alltid med speil og sånn. synes jeg da. men nå for tiden går jeg lange turer i stedet.

Legg igjen en kommentar

