Myrull og varme farger

Jeg fryser på Blindern, og drømmer om en genser av myrull. Da jeg var på fjelltur tidligere i høst, var det myrull som blåste i vinden overalt. Og jeg lurte på om man kunne bruke det til noe. De så jo så fine ut, og ligner veldig på saueull. For noen uker siden møtte jeg ei venninne som hadde en fin, grå genser laget av myrull. Tenk det! Myrull er visst kjempevarmt, og tenk så fint å ha en genser som en gang har blåst i vinden.

Jeg drømmer også litt om de fine fargene på Gudrun Sjödén. Det er kanskje flest damer på 40+ som handler der, men det bryr ikke jeg meg noe særlig om. Jeg har jo alltid vært litt veslevoksen. Som en midlertidig løsning har to venninner og jeg kommet fram til at pledd og varmeflaske kanskje kan gjøre susen på lesesalen. Det er litt billigere enn de 2580 alle klærne jeg ønsker meg hos Gudrun koster, i hvert fall. Også kan man jo varme seg på kaffekopper.

7 thoughts on “Myrull og varme farger

  1. himmel og hav, for en vakker gif. den vil jeg jo bare stjele. jeg skulle ønske jeg kunne ha en gif på veggen! men det går ikke ennå. æsj, nå skulle fremtiden vært her altså.

    jeg varmer meg på tekopper, jeg.
    men aller helst vil jeg ha en varm kropp inntil meg om natten.

    • Du kan få lov til å stjele hvis du vil. Hyggelig hvis du sier hvor du fant den, bare 🙂 Det finnes jo sånne bilderammer for digitale bilder til å ha på veggen, men jeg synes ikke de er så fine. Men kanskje man kan ha en gif på en sånn. (Varm kropp inntil er fint. Te også.)

  2. Åh, eg har alltid hatt lyst te å lage gensar (eller kanskje kjole) av myrull sånn so i eventyret, veit du, men eg visste ikkje at det faktisk gjekk an! Va gensaren tova eller strikka eller noko anna? (no vart eg berre veldig gira på å springe ut og plukke massemasse myrull^^)

    Dar va eigentleg ein del veldig fine ting inne på den nettplassen:D

    Og då eg såg animasjonen av myrullen, so høyrde eg på «Into the Sea» av Sivert Høyem, og det såg ut som om myrullen dansa til songen!

    • Jeg tror den var tova på en måte. Fra Bergans eller liknende, husker ikke helt. Den var veldig fin, i hvert fall 🙂 Hihi, gøy å høre for seg Sivert å se myrullen danse!

Legg igjen en kommentar

