Pust inn, pust ut, det ordner seg

Vinterjakka er funnet fram fra boden, og jeg har ullsokker på hver dag. De fleste dager har jeg lue og votter i tillegg til skjerfet, også. Plutselig er det nesten november, og november betyr at første eksamen nærmer seg med stormskritt. Jeg kan miste pusten en liten stund av å tenke på det, tenke at jeg aldri i verden rekker over det jeg skal lese, oppgava jeg skal skrive, alt jeg må huske, det jeg må forstå. Jeg synes dagene går alt for fort, og jeg føler at jeg ikke har tid.

Men i dag minnet Heidi meg på å tenke annerledes, da jeg leste om hennes plan for høsten: hun har bestemt seg for at hun har god tid. Og for å ikke stresse. Det tror jeg er lurt! For man bruker masse energi, og masse tid, på å tenke på alt man føler at man ikke rekker. Jeg gjør i alle fall det. I dag skal jeg prøve å tenke annerledes. Trekke pusten dypt når jeg kjenner at stresset sniker seg innpå, og tenke at det går bra. Og ikke minst: ta kaffepauser med god samvittighet.

Jeg har registrert bloggen min på Bloggurat.

11 thoughts on “Pust inn, pust ut, det ordner seg

  1. Det er når det er mest å gjøre at man virkelig kan nyte pausene. Det prøver jeg å tenke på også, og det hjelper litt. 🙂

  2. Foreslo pause etter ti minutter ut i første forelsening idag, men det var visst ikke riktig tidspunkt?
    Foreleseren hadde akkurat sagt at vi studenter også hadde medbestemmelsesrett i klasserommet…

Legg igjen en kommentar

