Jeg gleder meg til

Til tross for at jeg prøver å stresse ned, tenke at jeg har god tid og at det går bra, våkner jeg midt på natta og tenker «jeg rekker det ikke!», før jeg vrir meg rundt, klynger meg litt nærmere inntil Ståle og sovner igjen etter hvert. Jeg er med andre ord fortsatt litt stressa. Så jeg trenger å tenke på noe annet en liten stund. For eksempel det jeg gleder meg til, i ganske nær framtid:

  • I kveld: bursdagsfeiring for fine Ann Jorunn, med «kaker og generell trivsel», som det sto i meldinga jeg fikk. Det høres fint ut, gjør det ikke?
  • I morgen: lørdagsrunde med Joy-Loi, med Stockfleths-frokost (rundstykke med syltetøy + to kopper kaffe hver + Morgenbladet), kikking i fine butikker og drømmer om å reise til Berlin sammen en gang.
  • Vegetarsushi på lørdag eller søndag.
  • The Nightmare Before Christmas hos Synne på søndag, med koselige folk og masse godis.
  • Å bake mer brød. Jeg bakte UnderbaraClara sitt superenkle brød denne uka, og tenker å fylle opp fryseren med forskjellige varianter. Havrebrød, müslibrød, gulrotbrød, gresskarfrøbrød… mmm.
  • Advent! Ventetida før jul er noe av det beste jeg vet.
  • Å reise med Ståle til Dublin for å besøke Jule Marlen og Aslak. Aslak er fetteren min, og Julie er kjæresten hans, og de studerer i Dublin ett år. Dublin er en fantastisk by, Julie og Aslak er fantastisk fine folk, og det er desember når vi skal dit. Det blir så fint! Dette er Julie, forresten:
  • Snøen kommer, for da blir det litt lysere. Også lukter det så godt av snø.
  • Velkomstpakke fra Tanum Bokklubber. Bøker og mummikopp i posten, herlig!

Hva gleder du deg til?

11 thoughts on “Jeg gleder meg til

  1. Fin liste! Personlig gleder jeg meg til:
    Å bli ferdig med feltarbeid til masteroppgaven.
    Å levere inn masteroppgaven til våren.
    Å se Knut Nærum på Samfundet i Trondheim i morgen.
    Å treffe mamma til middag på jernbanekafeen om en times tid.
    PS: Du rekker det!

  2. Jeg gleder meg til å sove i nyvasket sengetøy i natt, til nok et Star Trek-maraton i kveld og til å lage julekalender til samboeren min om noen uker.

  3. Gleder meg over
    -ungene
    -at studiene går bra (didaktikkgruppa er ferdig med oppgaven som skal leveres 2. desember, Jeey 🙂 )
    -at jeg begynner å vite hva jeg vil bli når jeg blir stor

    Gleder meg til
    -at det er ikke så alt for veldig lenge før jeg kan kjøre motorsykkel igjen (påsketider)
    -at det ikke er snø og holke og glatt og…

  4. Så mange fine ting å glede seg til, jeg blir like glad hver gang jeg leser slike lister. Jeg er så utrolig «julete»(som mamman min sier) at du aner ikke, det blir så koselig med jul igjen.
    Og film hos Synne med godteri hørtes virkelig ut som den perfekte søndagsaktivitet. 🙂 Ha ei fin helg!

  5. åh, elsker å skrive lister over fine ting som skal skje. min ser sånn ut:
    – en dag neste uke hvor vi skal til barcelona
    – fredag, for da skal vi være hele natta på flyplassen med nistepakke og snacks og kortspill for å ta flyet hjem halv 8
    – komme hjem til paul på lørdag og bare slappe helt av med han hele helgen
    – litt forskjellig skoleting
    – jul jul!

Legg igjen en kommentar

