Helga har vært

å stå opp før sola, å ha to par ullsokker på, å ri tur i kongeskogen før skogen har våkna, å kose med kalven som bare er to uker, å sovne på bussen hjem og kjøre forbi busstoppet mitt, å pynte meg med rød kjole og prikkete skjerf, å sovne på gulvet på fest klokka elleve (etter to glass vin), å gå hjem under den klareste stjernehimmelen sammen med de fineste, å spise sjokolade med appelsin, å lage pizza med halloumi, å skyve stresset unna og å sovne klokka ti på søndag mens kjæresten strøk meg over ryggen.

Hva har din helg vært?

9 thoughts on “Helga har vært

  1. Hørtes ut som ei helg for ei dronning 🙂

    Mi helg har vært rolig (som vanlig)
    Kinamat og kino på lørdag. «Trolljegeren» er vel den første seriøse dokumentarfilmen om norske troll. Tror vi skal være glad for at vi har TST (TrollSikkerhets Tjenesten) som tar vare på trolla og ser etter at de holder seg til sine revir og ikke forviller seg inn i tettbygde strøk eller inn i tunneller. Lærdalstunnelen ville blitt lite fremkommelig for eksempel.

  2. Så fint, jeg ble glad av å lese om helga di!
    Min har vært å dra hjem til mamma og pappa, være hos farmor, drikke masse te og lese Alberte foran en sprakende peis. 🙂 Og gå tur langs kalde Mjøsa. Fint!

  3. Akkurat sånn ei helg skal være, hører jeg.
    Her har det vært romantisk tur i snø (vel, delvis uromantisk vassing i snø, but why be picky?), klønete forsøk på å spille gitar, hjemmelaget pizza, romantisk sushi-date med kjæresten, et par episoder Frasier, utallige kopper kaffe og lukta av nybakt brød. Fin helg.

  4. min helg har vært å bruke halvparten av matpengene på strømpebukser med blomstermotiv bare fordi de var så fine at jeg smeltet, å lese mange viktige ord og så sette dem i system inne i meg selv, å kjøpe en av yndlingsbøkene mine som jeg ikke hadde fra før av til femti kroner i en bar på majorstuen, å drikke mange glass med vin uten å betale for dem, å være ute i minusgrader uten å fryse på hendene, å snakke i timevis med en som hadde skjegg og sa at jeg har vakker munn, å lengte etter å kunne begynne å røyke pipe med vaniljetobakk, å være helt helt helt gul i alle klærne, å skrike fordi alt er så jævlig urettferdig og så jævlig sårt, å ikke forstå noe som helst, å forstå alt for mye, å sovne i en haug oppå en haug av klær, å klappe en fin hund, å synge til stemmen sprakk.

    stryke er slikt et fint ord. et av de fineste, men det er så mange…

    og hjerteblad! jeg elsker hjerteblader, plukker dem opp hele tiden selv.

    neste år vil jeg på rideferie i fjellet. håper jeg får råd.

    • Ja, det var kjempegodt. Første gang vi har prøvd det. Hadde med god tomatsaus, grønn paprika, cherrytomater, svart oliven og masse oregano. Anbefales!

  5. Min helg besto blant annet av å levere post i solskinnet, å gå på ball, å lese høyt på Litteraturhuset, å bake sjokoladekake og å se klassikeren Psycho (med kjæresten, så klart). Herlig helg!

Legg igjen en kommentar

