Konkurranse hos Silje

Jeg trenger shower gel, body lotion og ansiktsvask. Og jeg liker økologiske og snille produkter som ikke er testa på dyr. Derfor blir jeg med på (min første) blogg-konkurranse hos Silje, der man kan vinne en gavepakke fra Best av alt. Så kan jeg tipse om Siljes fine blogg samtidig, og komme med en oppfordring om å unngå produkter som er testa på dyr. Her kan man bli med på konkurransen, om man vil.

Ellers er det lesing, lesing, lesing som gjelder om dagen, og jobb i helga. Jeg er ganske sliten og stressa, men har verdens beste kjæreste som rydder i huset og lager middag til meg, stryker meg over håret til jeg sovner og står opp en time før han må, bare så vi kan drikke kaffe sammen. Også leser jeg sammen med fineste Anne Line, og da går dagene så mye bedre.

7 thoughts on “Konkurranse hos Silje

  1. Variasjon er viktig i hverdagen.
    Bloggepauser, kos med kjæresten, venninner, er en nødvendig del av studiene. For pensum kan du. Med en leseplan og ei studievenninne å lese sammen med er det vanligvis nok med 7 – 8 timer intensive studier daglig. Da har du tid til resten av livet også.

    Stress er en naturlig reaksjon når kroppen kjenner at her må det settes inn ekstra ressurser. Det er når man lar stresset ta over, når man kjenner på at den boka må jeg lese, fordi læreren sa at den var viktig og X sa at den var grunnleggende for å forstå sånn og sånn, det er da det er på tide å sette på bremsene og finne tilbake til seg selv og sin naturlige rytme, sin egen vei gjennom pensum.

    Studier er en utvikling av selvet, og det utvikler seg i sin egen hastighet dit det skal. Vi kan pøse på med alskens teorier og prøve å styre denne utviklingen, men vi kan ikke styre alt. Noe må vi la selvet ordne opp i selv. Derfor vi må variere studiehverdagen, for å la selvet ta til seg og fordøye inntrykkene som lesningen fører med seg.

    Og så kanskje en god leseteknikk?

    Hilsen en sykemeldt Ergoterapeut

  2. No håpar eg at du tek deg fri i kveld! Du treng det! Pust djupt og tenk på alt du allereie har lese. Kanskje du har meir oversikt enn du trur…… Klem og gode tankar til deg frå mamma

  3. Lykke til med eksamenslesning. Selv har jeg første semester på Blindern siden jeg startet for leeenge siden, uten eksamen før jul. Veldig rart, og litt deilig å slippe å komme tidlig tidlig på lesesalen for å sikre meg plass.

Legg igjen en kommentar

