Hjertefrokost på senga

Noen søndager sniker jeg meg opp litt tidligere enn ellers. Før han som sover med armen over hodet har våkna (han sover alltid lengst, han er verdensmester i soving). Så går jeg barføtt inn i stua, drikker et stort glass vann, åpner kaffeboksen som er en fransk kafé og lukter på kaffen. Smiler litt for meg selv. Forsikrer meg om at Ståle fremdeles sover – og det gjør han alltid, for ikke engang søppelbilen og isbilen og lørdagens seneste nachpielgjeng kan vekke han som sover med armen over hodet.

Så lager jeg frokost. Helst scones, men hvis jeg ikke er i bakehumør lager jeg heller to porsjoner med vaniljeyoghurt og müsli. Og kaffe, så klart. Også lister jeg meg inn igjen på soverommet, med kaffekoppene først (noen ganger våkner han av lukta), så henter jeg det vi skal spise. Noen ganger vekker jeg ham forsiktig med et kyss, andre ganger drar jeg ham i tærne eller kiler ham på magen. Og når han våkner er han det fineste jeg vet.

Det skal veldig lite til for å gjøre noe fint for andre. Å lage frokost til noen er kanskje det aller enkleste, og aller fineste man kan gjøre. Og hvis det er noen man liker ekstra godt, er det ingenting i veien for å lage hjerte i yoghurten eller ha en liten blomst og et telys på frokostbrettet. God frokost!

7 thoughts on “Hjertefrokost på senga

  1. Så fin start på dagen!
    Håper dere får en koselig «første søndag i advendt». At det snør, gir jo litt ekstra julestemning 🙂
    Advents-klem til dere begge!

  2. åå, så fint. åå. ditt mummitroll, altså.
    (bare at egentlig mymlen, men som i alle fall bor i mummidalen)
    det er det du er, du er avslørt!

    (tror jeg har funnet det ut før også da, men.)

    • Jeg har tenkt på meg selv som Mymlen, så du har nok rett. Ispedd litt Mummimamma tror jeg. Du er Snusmumriken, tror jeg. Han er blant de fineste ❤

  3. Fint med frokost på sengen. Jeg er ikke så flink til å gi det selv. Han her sover også veldig lenge og jeg vet aldri når han helst har lyst til å våkne, slitne mannen. Jeg får bare vente på at han våkner. I hvertfall i helgen. Men hm, kanskje jeg kunne laget frokost til ham på en hverdag? Det hadde kanskje vært fint. Selv om det er innmari tidlig!

    • Det synes jeg du skal, det er jo nesten enda finere, for da forventer man det i hvert fall ikke 🙂 (Det skal nevnes at han lager til meg i blant også.)

Legg igjen en kommentar

