Adventsfint

I går kledde Oslo seg i vinterdrakt, det snødde oppover og bortover og nedover på en gang. I dag ligger snøen der bare og glitrer i sola. Og det er advent inne i leiligheta, med adventsstaken jeg har fått av mamma, tørka appelsiner og stjerneanis, hvit ildtopp, stjerne i vinduet og kongerøkelse på bokhylla. Og klementiner i en skål på kjøkkenbordet, så klart.

Det er til og med litt advent på badet, med Jolly Orange-dusjsåpe og -body butter, og ingefærsjampo. Så nå lukter jeg litt som en appelsin. Og det synes jeg er fint.

I dag skal jeg lese hjemme, for å få et lite avbrekk fra Blindern, og ikke minst for å treffe mamma til lunsj og kaffe. Det blir fint. God mandag!

8 thoughts on “Adventsfint

  1. Hjemmelesing er herlig (særlig en gang i blant, særlig når du faktisk får lest) og mammadater kan være uovertrufne. Særlig hvis man har riktig mamma.

  2. Så fint! Det er så koselig å pynte til jul. Og jeg absolutt elsker kongerøkelse! Det er ingenting som lukter så jul som det ❤ I går løp jeg ut av senga for å tenne på den englerøkelsesholderen som er farmors gamle. Fint,fint,fint.

    God mandag! Jeg skriver på Blindern i dag, men har te og bolle så da går det greit 🙂

  3. Så koselige bilder 🙂 Liker du hvitt til jul? Siden du har hvite stearinlys og hvit ildtopp istedenfor lilla/røde? Det er mange som liker hvitt, og som sier at julen er hvit. Det synes jeg er en fin tanke ❤

    • Det var mer en direkte konsekvens av hva de hadde på Rema 1000 😉 I disse eksamenstider har det blitt lite tid til å rusle i byen å finne fine lilla ting. Men etter mammalunsjen i dag kjøpte vi okergule duker og lilla bånd jeg har knytta i sløyfer som lysmansjetter, så nå ble det mindre hvitt. Jeg synes hvit er en fin julefarge, men jeg liker nok rødt best. Også må det helst være litt pynt laget av stolte barnehagebarn.

  4. Kristiansand kledde seg i snødrakt i går. Jeg har klagd over kulden så veldig lenge, og så fort det kommer snø går jeg gjerne ut. Selv om det kanskje egntlig er kaldere da.

Legg igjen en kommentar

