Stille dager (og ting å glede seg til)

Det har vært stille på bloggen noen dager. Det skyldes at jeg har vært så sliten som jeg nesten aldri har vært før. Jeg har sovet atten timer i strekk, og fortsatt følt meg utslitt. Jeg har brukt døgnets våkne timer på å vekselvis samle krefter og lese til eksamen. Den er i morgen, og jeg gruer meg. Men jeg har mange som heier på meg, og jeg har fått mange visdomsord fra gode venninner som går på å huske å puste, å tenke at om jeg ikke kan alt, så kan jeg nok, og at å bekymre seg ikke er godt for noe. Så jeg prøver å trekke pusten djupt og tenke at dette skal gå bra.

I dag har vært innedag med Jul på Månetoppen-frokost, snø utafor vinduet, adventslys på bordet og adventsstjerne i vinduet. Også har vi spist årets første julemarsipan, som var dagens adventskalendergave.

Nå gleder jeg meg mest til å bare få julefri. Også gleder jeg meg til å klippe med på Balanzera på tirsdag, til å treffe Sigrid for første gang, til å se Firefly med Tore og Ann Jorunn, til å vaske hele leiligheta, til å reise til Dublin, til koselige førjulsdager, til å finne fine julegaver til dem jeg er glad i, til å være noen dager på Hamar og til å reise nordover med nattog og sovekupé. Hva gleder du deg til?

16 thoughts on “Stille dager (og ting å glede seg til)

  1. Jeg gleder meg til Salvador Sanches’ releaseparty på fredag!

    (Hehe, jeg og ei venninne chatta nettopp om hvor tidlig vi måtte være der på Facebook.)

    • Jeg er født i Elverum, men bodde i Løten fra barneskolen av og fram til jeg flytta til Oslo. Nå bor mamma og pappa i Hamar, derfor blir det hjem til Hamar. Og det er kjæresten som er nordfra 🙂

  2. Lykke til med eksamen! Det gaar fint. JEg har tatt mange eksamener, noe gode, noen daarlige. De betyr ikke saa mye naar alt kommer til alt, men de er uansett litt skumle naar man gaar dem i moete. Fint aa se at du har mye bra aa glede deg til etterpaa.

    Jeg gleder meg ogsaa til aa fikse haaret mitt. Jeg gleder meg til aa dra til London en siste gang (under dette englandsbesoeket), til a utforske litt paa egenhaand og vaere bare forventning. Fordi det er et skritt paa veien mot det jeg gleder meg til mest av alt: aa komme hjem til Oslo, og deretter til Nord-Norge. Jeg gleder meg til aa treffe alle vennene mine, folka mine, familien min, til aa finne ut av ting, til aa vaere i komfortsonen min (den er komfortabel) og til 2011 som blir et enda bedre aar enn 2010 (som var saann helt paa det jevne, liksom ;).

    • Jeg er fornøyd bare jeg greier å sitte der i mange nok timer til å få skrevet noe av det jeg kan, slik at jeg får faget ut av verden 🙂 Fint å se at du også har mye bra å glede deg til. Jeg er glad for enkle gleder som å fikse håret. Og å se igjen venner og familie er jo herlig. Kos deg i London!

  3. Lykke lykke til i morgen! Det går nok bra!

    Jeg gleder meg til jeg er ferdig med gipsen, til jeg er ferdig med oppgaven jeg skal begynne å skrive NÅ (og helst levere i morgen…), til eksamen er overstått, og til julaften kl. 14, for da har jeg endelig litt fri:)

  4. Jeg skjønner godt hvordan du har det – og tenk, nå har du snart ferie! Sender gode tanker for morgendagen og vil du skal vite at jeg tenker på deg. Er så glad i bloggen din 🙂 Du fortjener flere stille dager og langsom tid nå. Det er så godt!
    Megaklem fra Toril

  5. Hei Ine 🙂
    Dag tipsa meg om at du hadde blogg, og da måtte jeg selvfølgelig ta turen innom 🙂
    Takk for en fin lørdagskveld, og jeg håper eksamenen i dag gikk bra 🙂
    Ha en fortsatt fin mandag!

    • Hei Siv Annette, så koselig 🙂 Takk det samme for en fin lørdagskveld, håper vi sees igjen. Og eksamen gikk ganske fint. Ha en fin mandagskveld!

Legg igjen en kommentar

