Juleferie

Etter fire timer, en kaffe, tre boller og ti sider fikk jeg juleferie klokka halv sju i kveld. Eksamen gikk fint, jeg klarte å sitte der i fire timer, jeg huska å puste og jeg er veldig fornøyd med å ha den ute av verden. Nå blir det noen stille dager før vi reiser til Dublin på torsdag.

(Bildene er linka.) Jeg gleder meg veldig til å dra på tur, til å komme til Dublin, til å se Julie og Aslak, til å finne en fin julekjole, til å spise god mat, drikke kaffe og smake Guinnes helt på ordentlig. Selv om vi skal på besøk til ekte Dublin-boere, blir jeg veldig glad for tips om byen! Spesielt hvis du vet om plasser med god kaffe, god vegetarmat eller små, koselige butikker med rare ting. Håper dere har fine mandager! Vi skal ha Jul på Månetoppen-maraton.

20 thoughts on “Juleferie

  1. Jippi for deg!
    Gratulerer med gjennomført eksamen, og juleferie.
    Håper du finner en finfin julekjole:)
    Unner deg gode dager, opplevelser og tider!

  2. Gratulerer! Du må i hvert fall besøke forfattermuseet, synes jeg. Jeg tror jeg nesten likte de katolske utstyrsbutikkene best fra mitt besøk – de er over alt og har så mye rart.

  3. Hurra for deg og juleferie! Gleder meg til mine oppgaver er levert inn i løpet av uka, da skal jeg smile bredt uansett 🙂
    Så fint med Dublintur, jeg skal dit i juli så om du finner noe fint og fabelaktig å gjøre, så vil jeg gjerne ha tips fra deg 🙂
    Nyt kvelden!

  4. Å, heldige og flinke Ine! Jeg og vil ha ferie! Bare tre dager igjen i oppgavehelvete! Så kommer du! Og som vi skal kose oss!!!! 🙂

  5. Dublin, det er en sykt fin park midt i byen, men jeg vet ikke om den er noe fin på denne tiden av året, jeg var i Dublin på våren. Du vet vel det er fødebyen til Oscar Wilde? Jeg brydde meg ikke om ham før etter at jeg var der. Dessverre, kanskje?

  6. Hurra for ferie! Håper du får noen fine dager frem til dere drar til dejlige Dublin! Noen tips: Guinness-bryggeriet (veldig stilig og interessant, også for dem som ikke er kjempeglade i Guinness – selv om det som kjent er dødsdigg! – og baren på toppen har byens beste utsikt), Templebar (kanskje verdens hyggeligste bydel – her finner du alle de små, søte stedene å spise og drikke kaffe og nyte livet), Trinity College (her finnes blant annet The Book of Kells) og Dublin Castle. Dessuten ser både Nasjonalgalleriet og Nasjonalbiblioteket helt rå ut, men jeg har ikke fått besøkt dem selv. Ta med varme, vanntette klær og gled dere over den irske aksenten. God tuuur!

    • Takk for fine tips! De skal jeg skrive ned i Moleskinen min. Håper dagene fram mot ferien blir fine, og at alt som har med skolen å gjøre går bra. Klem til deg.

  7. Gratulerer med vel overstått eksamen! Nyt dagene, tur til Dublin, juleferien, gode bøker, vakre solnedganger, kjæresten og tanken på at du har mange som tenker på deg! Nå ble jeg så glad! Klem 🙂

  8. Hurra for juleferie! Jeg har ikke juleferie før neste torsdag, og før det er det masse masse jobbings!

Legg igjen en kommentar

