Dublin dag én

Etter en kort natt med pakking og bare fire timers søvn, gikk vi ut i den iskalde Oslomorgenen med kurs for Oslo S, flytoget, Gardermoen og Dublin! Vi var begge så trøtte at vi sov hele flyturen, så plutselig var vi i Irland. Fine fetter Aslak møtte oss ved Trinity College, også møtte vi Julie Marlen og fant lunsj på en trang, koselig kafé.

Etter lunsj rusla vi litt rundt i byen og lagde en liten slagplan for morgendagens lille butikkrunde. Også fikk vi lyst på kake. Og det fant vi på Queen of Tarts!

Jeg fikk pære- og sjokoladeterte, som smakte godt, men var så hard at jeg måtte bruke tømmerhoggergrep på gaffelen for å få spist den. Også spratt det terte litt alle veier. Men god var den. (Neste gang velger jeg heller baileys- og sjokoladeostekake.)

Etterpå gikk Ståle og jeg hjem til Aslak og Julie Marlen, mens de gikk på butikken. På puta vår lå velkomstgodteri og en Dublinguide, og på kommoden lå pent sammenbretta håndklær med minisjampo og body lotion til begge to. Nesten som å komme på et hotellrom, så koselig.

Nå har vi tatt en totimersblund, og Aslak er i gang med å lage pizza. Julie og jeg var innom Ladurée, så vi har en fin eske med seks makroner i. Jeg har aldri smakt makroner før, så det gleder jeg meg til. De lukter himmelsk. Og ser så fine ut. Første dag i Dublin har i hvert fall vært kjempefin, og jeg gleder meg til dagene som kommer. Håper dere har det fint. (Forresten: fint helgetips – ta turen til julemarkedet på Folkemuseet. Garantert god stemning, jeg er nesten litt lei meg for at jeg ikke kan jobbe i helga. Det er åpent fra 11-16 både lørdag og søndag.)

5 thoughts on “Dublin dag én

  1. Ser ut som at du har det veldig fint! 🙂 Håper du får det fortsatt like fint i dagene framover. Og på søndag skal jeg på julemarkedet. Gleder meg ❤

  2. Ooh, jeg visste ikke at Ladurée hadde etablert seg i Dublin, så digg! Håper du likte makroner, de har mye smak og glede i seg. Kos dere videre!

Legg igjen en kommentar

