Høydepunkter Dublin dag to

  • Safrangule sko! Jeg har hatt lyst på fine sko i en fin farge lenge, og i går fant jeg et par som var akkurat sånne sko jeg har hatt lyst på, i SAFRANGUL. Jeg elsker safrangul. Så de fikk bli med hjem.
  • Lunsj med persillerotsuppe, salat og foccaccia. På en kafé med egen butikk, der de solgte all slags god pasta, balsamico, sjokoladetrøfler, glitrende godteri og italienske julekaker.

  • Den fineste kjolebutikken jeg har sett, med to etasjer fulle av nydelige kjoler i alle slags farger og fasonger.
  • Å smake makroner for aller første gang. Det smakte helt annerledes enn jeg hadde trodd – hundre ganger bedre. Mykt og sprøtt på en gang, søtt og luftig og bare mmm. (Vi må nok innom Ladurée og kjøpe flere før vi reiser hjem.)
  • Å være litt sammen med bare Julie Marlen, og snakke om kjærlighet og kjoler og andre viktige ting, mens Aslak og Ståle sikla på Fender-gitarer.
  • Middag på Pasta Fresca, med helt fantastisk god mat. Jeg spiste bruschetta, fylt pasta med parmesan, sopp og fløtesaus og tiramisú (og litt sjokoladekake) til dessert.
  • Jente-Guinnes, som er Guinnes i et bittelite glass.

I dag skal vi på julemarked, kjøre pariserjul, spise pannekaker, spise makroner og bare kose oss. Og jeg skal gå meg gule sko! Ha en fin lørdag!

4 thoughts on “Høydepunkter Dublin dag to

Legg igjen en kommentar

