Julenatt, julemorgen

I natt, julenatta, sov vi på en liten enkeltseng i stua, med en himmel så vakker over oss at vi nynna «ingen kunne mala himmeln som ligg over havet», og ble liggende våkne lenge å bare se, se, se. Vi sov tett, tett inntil, var glade og myke og varme, og vi sov godt. Da vi våkna i morges hadde vi fått besøk! En ganske stor elgkalv, som fant seg frokost i bakken opp fra hagen. Vi stilte oss i vinduet og så på den, og da kikka den tilbake, lenge, før den sprang av gårde lenger inn i skogen.

Nå har vi spist frokost, og jeg hadde både kaffe og varm sjokolade, rundstykker med sveitserost og julekake med brunost. Akkurat i dag savner jeg hjemme litt, fordi 1. juledag er dagen med dansk julefrokost som varer hele dagen hos Tine, i det gule huset på Sønderhaug, med voksne og unge voksne og unger som har betydd og betyr så uendelig mye for hverandre. Så i dag savner jeg alle på Sønderhaug litt. Men jeg har det fint her jeg er også. Veldig fint, faktisk. Håper dere hadde en varm, glad og fredelig julekveld. Og at juledagen er god.

3 thoughts on “Julenatt, julemorgen

  1. hei Ine
    Riktig god jul 🙂 Du var savnet på Sønderhaug.Like koselig som alltid!God mat og drikke,hyggelige folk og fine samtaler.Bloggen din ble også nevnt,så jeg gikk inn for å se.Veldig fint :)Ha en fortsatt fin feiring.klem fra Ingelin

    • Hei Ingelin, så koselig med julehilsen fra deg. Savna dere alle sammen i dag. Men livet er fint i Mosjøen også. Fortsatt god jul til dere. Håper vi sees snart! Klem fra meg.

  2. Gode Ine! Vi hadde det fint på Sønderhaug. Skal hilse deg fra alle, ikke minst de danske! Du og dere var savnet! Nå fyrer vi på ovnen og leser og hører julemusikk. Vi gleder oss til du kommer. Hils Ståle og alle de andre. Glad i deg klem fra mamma

Legg igjen en kommentar

