Noen kaffekopper i totusenogti

I 2010 har jeg lest masse på kafé, nesten alltid på Edvards kaffebar på Grünerløkka, enten alene eller sammen med Tine eller Ståle. Også har jeg bestilt dobbel americano eller stor dagens kaffe nesten hver gang.

Jeg har møtt mamma på kafé, oftest på Åpent Bakeri på Damplassen. Mamma kjøper alltid to doble cappuccino på én gang, sånn at vi to kjøper tre kaffe. Den som kommer med kaffen lurer alltid på hvem som skal ha den tredje kaffekoppen, og da smiler vi bare lurt og sier «bare sett den der, du».

Jeg har lest hjemme ved vinduet på soverommet, med fin kaffekopp fra Reykjavik eller Mymlen med hjerter over hodet.

Hvis jeg har vært trist, har Ståle ofte tatt meg med på kafé og kjøpt stor kaffe og muffin til meg. Så har vi holdt hender, lest avis, kyssa og tørka tårer om hverandre.

Jeg har fikad i Gøteborg med fine jenter.

Og drukket presskannekaffe på hytta med Ståle.

Og blitt kjent med ei som har blitt en av mine beste venner over mange kaffekopper på Stockfleths.

Jeg har sittet i vinduet på Gravdahl kafé i Hamar for meg selv, med bok, kaffe og avis.

Jeg har våkna til kaffe i Mymlenkoppen, frokost og fine gaver fra kjæresten på bursdagen min.

Ståle og jeg har gått på kafé og kjøpt to doble americano bare fordi.

Jeg har lest bok og drukket fantastisk Stockfleths-kakao fordi noen ganger er det akkurat det man trenger.

Tine og jeg har drukket bunnløs kaffe på The Nighthawk Diner, og jeg har tenkt på hvor mye jeg kommer til å savne henne når hun reiser til Libanon i januar.

12 thoughts on “Noen kaffekopper i totusenogti

  1. jeg ble så glad i magen av dette innlegget. vil du dele en kaffekafétur med meg? kanskje på stockfleths? er det det gule kaféhuset? jeg bor jo nesten i stockflethsgate, jeg.

  2. Nok et innlegg som gjør meg glad 🙂 Det handler om å kunne nyte øyeblikkene……det er jo det livet består av; bare øyeblikk. Ønsker deg et nydelig 2011 på alle måter. Du fortjener det beste! Klem

  3. Takk for fin kaffestund på Gravdahl i går! Det var deilig kaffe og hyggelig selskap med deg! Lykke til med å lage mat til i kveld! Klem fra mamma

Legg igjen en kommentar

