Tre nyttårsforsetter

I 2011 kommer jeg til å forsove meg, glemme hvor jeg har lagt nøklene mine, hoppe over en treningsøkt her og der, bruke litt for mye tid og penger på kaffepauser, sovne på sofaen klokka ni om kvelden, ha dårlige dager og spise sjokolade selv om det er tirsdag. Akkurat som i 2010.

Men noen ting har jeg lyst til å forandre i 2011:

  1. Jeg vil kjøpe mindre. Derfor har jeg bestemt meg for å ikke kjøpe noen nye klær før 1. juni. (Bedre for studentøkonomien, bedre for miljøet. Og kanskje jeg kan arrangere en koselig bytte-klær-kveld?) Og for å planlegge innkjøp av mat bedre, slik at vi ikke trenger å gå på butikken så ofte – helst bare en gang i uka.
  2. Jeg vil ta meg tid til å lese flere bøker som ikke er pensumbøker. Og skrive noen ord om dem på bloggen.
  3. Jeg vil lage meg leseplaner og følge dem. Så får jeg det mye bedre i mai, når eksamen nærmer seg.

Dette bør vel være overkommelig, tror dere ikke? Har dere noen forsetter?

14 thoughts on “Tre nyttårsforsetter

  1. Det høres veldig bra ut! Jeg har mange av de samme, særlig matplanlegging og å lese ikke-pensum-bøker. Nå leser jeg Den gamle mannen og havet, og den er så nydelig at jeg får tårer i øynene. Så den kommer det noen ord om på min blogg iallefall 🙂

  2. lykke til, bør gå lett som en plett! jeg skal også ha shoppe-stopp, for jeg må spare masse penger. også skal jeg ta masse bilder, være kreativ generelt, og bare gjøre masse ting som gjør meg glad. godt nyttår!

  3. Søstrene Suse har som mål å lage flere eksotiske middager! Dessuten holder jeg på forsettene mine fra i fjor (å gå oftere på museum og å lese klassikere), rett og slett fordi jeg trives så godt med dem. Kanskje går de fra å være forsetter til å være favoritter, sånn etterhvert? Ha en fin uke, Ine!

  4. Det var fine forsetter, synes jeg. Særlig leseplaner synes jeg er lurt, for lesningen virker mye mer overkommelig slik.

  5. det var lure forsetter. du er så flink. jeg heier på deg, lærerstudineine!

    jeg skulle ønske jeg klarte det der med klær – men jeg har for stort strømpebukseforbruk og det er hull i alle cardigansene mine…

    mine forsetter er litt sånn at jeg vil spise på kafé en gang i uken, jeg vil skaffe meg to rotter som jeg kan kose med, jeg vil drikke mer te, kysse mer, gå mer på kino, filleriste dps til jeg får en behandler som kan hjelpe meg, og spare til langt hår.

    viktig, når man er sånn i hodet og livet som jeg, å lage sånne forsetter. bare fine ting. og tro meg, det er vanskelig å gjennomføre dem også…

    • Fine forsetter, synes jeg!

      Jeg tenker at strømpebukser og (nødvendig) undertøy er unntak fra kleskjøpe-stopp. Strømpebukser rakner jo. Men jeg skal bare kjøpe når jeg trenger. 🙂

  6. rydde i skapet mitt (djees, alle disse klærne!)

    høre mer på musikk

    lese mer

    bli et nytt og bedre menneske

    eh. egentlig tror jeg at mitt eneste nyttårsforsett for 2011 er at det skal bli et overall bedre år enn 2010, som var så utrolig mange plusser og utrolig mange kjipe minuser at det står igjen som et schizofrent (i feil betydning av ordet) år av rarhet. veldig ambivalent til 2010. 2011, derimot. det blir bedre. det er et mål.

    forresten hadde jeg sånn ca et halvår uten klesskjøp, og det var sykt digg. følte meg lett inni meg. sånn som da jeg ikke spiste sukker. shopping og sukker. ting jeg skal unngå. det er jo et slags forsett da 🙂

    • Rydde i skapet skal jeg også gjøre… helst i dag. Føler meg allerede litt lettere – eller, jeg tenker ikke på hva de har på januarsalget til Noa Noa og sånt. Det høres jo litt teit ut, men det er på en måte en ting mindre å tenke på, når man vet at man ikke skal kjøpe noe. Sukker klarer jeg nok ikke (vil ikke?) helt å unngå. Men spise mindre av det, det kan jeg godt gjøre 🙂

  7. Gode nyttårsforsetter! Viktig å legge lista slik at det er mulig å nå opp og samtidig ha lov til å legge den litt ned hvis du for eksempel i mai kjenner at nå hadde det vært godt med en solgul topp til å feire våren med. Klem fra mamma

Legg igjen en kommentar

