Kattefilosofi

Jeg beundrer katter sin evne til å ta livet fullstendig med ro – sitte på en sofarygg og kikke ut gjennom vinduet, sove foran peisen, ligge i noens fang, rulle seg rundt på ryggen og male som en liten traktor, ta en liten tur ut – bare for å snuse på snøen, vaske seg dovent på potene, spise litt, leke litt, kikke mer ut av vinduet, sove mer og ikke minst: føle at det er disse tingene som gjør livet godt å leve. Varme, ro, kos, lek, mat og kjærlighet. Jeg tror vi alle har litt å lære av våre kattevenners livsfilosofi.

7 thoughts on “Kattefilosofi

  1. Jeg ELSKER katter, det vet du jo, og jeg er helt enig! Om vi halvstressede studiner kunne ta én time hver dag og være like bedagelige og tilfredse som hva kattene er, ville det sikkert vært veldig bra for oss. Vi kan prøve å male litt over kaffekoppene våre neste gang vi sees!

  2. katten til han med skjegget er den rareste katten jeg har møtt. en dag, hvis det er lyst nok i kjellerleiligheten hans, skal jeg filme den og da skal alle få se!

    leking er viktig. så mye mer viktig enn såhåhåhå mange ting.

  3. Kamelryttersken: Haha, ja!

    Synne: Jeg gleder meg til å male over kaffekoppen med deg 🙂

    Kjersti: Å, kattevideoer er noe av det beste jeg vet. Krysser fingrene for gode lysforhold 🙂

    Karianne: Jeg synes også de er mystiske. Det er noe av det jeg elsker ved dem. Godt nytt år til deg også! Klem

  4. Jeg har katter i hagen her 🙂 Så koselig. Tror en nabo kommer og gir de mat et par ganger om dagen. I hagen har jeg også appelsintrær, mandarintrær og et sitrontre. Jeg maler med dere her nede ❤

Legg igjen en kommentar

