Varm sjokolade

I dag har vært en litt grå dag, jeg har vært alene hele tida, og litt lei meg. Ståle kom hjem fra jobb, tørka noen tårer og spurte om han ikke skulle lage varm sjokolade til meg. Og det ville jeg jo så klart! Så da hakka han en halv plate med god, mørk sjokolade (økologisk og fair trade med 70% kakao, fra Marks & Spencer), og hadde den i en liten kjele sammen med litt soyamelk.

Og skrudde på lav varme, sånn at sjokoladen smelta sakte.

Også rørte han masse.

Helt til sjokoladen var helt smelta.

Så hjalp jeg med å helle i soyamelk helt til kakaoen var passe tjukk. Så var det bare å vente til den ble varm. Den er ferdig når det ryker av den, den trenger ikke å koke.

Vips hadde jeg en stor blomsterkopp med varm sjokolade i hånda.

Har du gjort noe fint i helga? Fortell!

12 thoughts on “Varm sjokolade

  1. Varm sjokolade = smil! Her ble det hotell og fri og fest og film denne helga. Tror vi har en god uke i vente, fine Ine!

  2. Så utrolig fin kjæreste du har som tar så godt vare på deg ❤ Men hvorfor var du lei deg og gråt noen tårer…?

  3. Jeg har også vært litt kei denne helgen – har nesten ikke gjort noe annet enn å se på Diagnose Mord og spist karameller, men det var egentlig ganske fint.

  4. Det hørtes ut som noe man kunne drukne alle sine bekymringer i!
    Jeg har sett «En god nummer to» for anslagsvis åttende gang, ledd like høyt som de sju første gangene, spist opp alle klementinene mine og tigget sjokoladekjeks av kjæresten. Fin helg. Nå fryser jeg på beina på lesesalen, til tross for varmen fra min flunkende nye lyspære.

Legg igjen en kommentar

