Litt fransk fredag

I dag var Ståle og jeg på Birkelundens Lille Franske Ostebutikk for å spise en sen lunsj. I den lille ostebutikken er det en rekke med små bord dekket med rødrutete duker, der man kan sitte å spise et enkelt lite måltid.

Ståle spiste salat med bakt chevre, jeg spiste vegetarsuppe med tomat, olivenolje, squash, aubergine, paprika og poteter. Og ved siden av hadde vi godt brød med enda bedre aioli. Det ble en veldig koselig liten lunsj, før Ståle måtte skynde seg avgårde på jobb. Jeg kjøpte med meg en skikkelig kvalitetssjokolade, som jeg skal kose meg med i kveld. Og jeg har lånt en disk av en veldig jentete serie av Synne. Med andre ord er det duket for en herlig avslappende kveld. Håper dere har fine fredager!

19 thoughts on “Litt fransk fredag

  1. Hihi, rødrutete duker og «duket for» for fredagskveld! Takk for hyggelig studiesamvær i dag. Og gode scones. Så fint å se at dere koste dere i ettermiddag! Ha en fortsatt fortreffelig kveld!

    • Det er ikke særlig dyrt der. Alt maten er til under hundrelappen. Suppa mi kosta bare 55, og den var veldig god. Også kan man jo bare kjøpe en kaffe eller en kopp te, og det koster jo ikke mye.

  2. Hvordan kjenner du Maren puddersky? Gjennom Blindern? er det «rotete» å studere der? mht til at det er et veldig stort (?) område?

    • Fine Maren kjenner jeg bare gjennom bloggen hennes. Men vi studerer på Blindern begge to! Blinder kan kjennes stort og uoversiktelig, men etter en stund finner man seg til rette. Man finner den kaffebaren man liker best, hvilken etasje på biblioteket man liker best å sitte i, slike ting. Dessuten er man som regel tilknyttet ett fakultet, og hvert fakultet er ikke så stort. 🙂

  3. Jeg har gått forbi der maaange ganger, men aldri vært der. Kanskje du vil være med meg dit en dag? 🙂 Forresten, hvilket bildebehandlingsprogram bruker du? Bildene dine er så fine og nostalgiske.

    • Ja, det hadde vært koselig! Veldig gjerne. De bildene du tenker på, er kanskje de som er tatt med Ståle sin iPhone? Det finnes en app som heter Hipstamatic, som legger ulike filter på bildene. Det etterlikner ulike gamle analogkameraer – blant annet sånn som Diana-kameraet jeg har. Ellers redigerer jeg bare bildene mine i iPhoto, eller noen ganger Pixelmator. 🙂

  4. Ah, det er så hyggelig. Bodde i Paris en god stund, og det å komme tilbake til Norge er et slag i magen noen dager, da hjelper det å gå dit og nærmest fråtse ost!

    • Måtte skrive litt mer, liker bloggen din så godt, noe jeg ikke egentlig liker å si, kan jeg ikke heller si at jeg liker DEG godt? Jo, det høres hyggeligere ut, på en litt stalker måte. Kaffe er inmari bra, jeg er barista og tenker og lukter kaffe hele dagen, det er dødsbra.

      • Takk for en veldig hyggelig kommentar!

        Skjønner godt at det er stor overgang å komme hjem til Norge. Fint at det finnes små biter av Paris i Oslo. Hvis du ikke har vært på Hotel Havana (det ligger i Th. Meyers gate), er det absolutt å anbefale. Der jobber det en skikkelig superhyggelig franskmann, som lager de mest fantastiske sandwicher med masse god ost 🙂

        Det høres fint ut å være barista. Skulle gjerne vært det, sånn litt på deltid. Fortsatt god helg!

Legg igjen en kommentar

