Torsdagslunsj

I dag sto jeg opp veldig tidlig for å dra på forelesning. Jeg burde vel lukta lunta da jeg var den første som kom, og døra til auditoriet var låst. Og ganske riktig, snart kom ei dame med beskjed om at dagens forelesning var avlyst. Ei jente utbrøt «fyfaenihelvete», og det var litt morsomt fordi vi var på Teologisk Fakultet.

I stedet for å gå hjem og legge meg igjen, leste jeg et par timer fram til neste forelesning. Forelesninga gikk i en fei, også dro jeg til Grünerløkka for å spise lunsj med kjæresten.

Vi møttes på Hotel Havana, og bestilte hver vår supergode vegetarsandwich.

De har akkurat pussa opp, og nå ser det enda finere ut der enn før. Med blårutete gulv, blanke barbenker man kan sitte ved på runde blå barkrakker, røde lykter med telys, blankt hvitt tak med blå stolper, lysekroner i vinduet og masse godt man har lyst til å spise på disken.

Og sånn ble en helt vanlig, litt trøtt torsdag litt ekstra fin.

10 thoughts on “Torsdagslunsj

  1. Jeg gikk aldri på 8.15-forelesningene mine jeg. Var der én gang, og da kom jeg, som deg, til lukket dør. Jeg husker jeg gikk og trente på Centum Athletica og ringte pappa for å fortelle at jeg var på trening før klokka ni om morran. Det var en engangsforeteelse for å si det sånn:) Men så deilig å gjøre masse ut av dagen når man først har kommet seg tidlig opp!

  2. sv: jeg vet ikke helt hvilken skole det skulle blitt, siden jeg ikke har gått vidergående, også er jeg jo egentlig ikke i form til noe skole. planen var jo å være med å bare suse rundt i sånn fire måneder, men nå har jeg ikke en gang penger til flybillettene. forhåpentligvis får jeg plutselig masse fotojobber, eller finner en annen måte å tjene penger på 😉

  3. Det høyrtes ut som ein meget fin eteplass. Kor ligg det eigentleg? I helga kjem mor på besøk og eg har tenkt at me skal gå på mange sånne fine eteplassar. Og på barneteater, tihi 🙂 God helg!

    • Den ligger i Thorvald Meyers gate, nærmere bestemt Thv. Meyersgt. 36. Anbefales! Man får de beste sandwichene der, spesielt hvis det er franskmannen som lager. Han sparer ikke på aioli og ost 😉 Kos deg med mammabesøk!

Legg igjen en kommentar

