Jeg lengter

❤ til når kirsebærtrærne blomster i Botanisk hage, og man kan gå dit og bare se se se, lukte og forsvinne et helt annet sted, eller egentlig; bare være akkurat der, også er det aller finest i verden

❤ til når Schous plass blir Körsbärsdalen, og det drysser kirsebærblomster som lander i håret hvis man setter seg under et av trærne med ei bok og en kaffe fra Edvards

❤ etter å ligge i gresset i parken med drömmakjolen min på, og ingen strømpebukse under

Akkurat nå synes jeg vinteren er litt tung. Jeg er trøtt hele tida, og har mest lyst til å bare gå i hi. I februar er det akkurat som om jeg glemmer at bakken kan være bar og grønn, at det kan titte opp krokus i dråpeform i Slottsparken, at det finnes varm vind som stryker en forsiktig over kinnet, at man kan bade i sjøen, gå barbeint og ha blomster i ei kasse på den franske balkongen. Det hjelper litt å se på milde sommerbilder, som minner om at det kommer varmere og lysere tider, og får meg til å huske et lite øyeblikk hvordan det kjennes når gresset kiler i nakken.

6 thoughts on “Jeg lengter

  1. Du er ikke alene om å lengte etter våren, solen og varmen 🙂 Heldigvis ikke sååå lenge igjen nå ^^

  2. Du beskriver sommeren så godt at selv jeg som er glad i vinteren begynte å glede meg!. Vinterhimlene over Løten, knitrende snø og hvite vidder en liten stund til og så har vi mye godt å se fram til.
    Du har en veldig vakker blogg, Ine.
    Sigrid

    • Hei Sigrid, så koselig med en hilsen fra deg! Jeg liker også vinteren, særlig i Løten. Og i Harstad, hvor jeg er nå! Tusen takk for gode ord. Håper vi sees snart!

  3. forresten: februar er jo den evige tirsdag. du vet, året /uka er ikke lenger fresh og full av muligheter, det er bare jævlig lenge igjen til vår/sommer/ferie/helg.

Legg igjen en kommentar

