En sånn dag

(Foto: Vladimir Agafonkin)

Da jeg våkna i dag, regna det. I strie strømmer. Det kan hende det egentlig var sludd, men jeg velger å tro at det var regn, for det er om våren det første regnet kommer. Uansett: jeg skulle skrive ferdig en oppgave som jeg slet med hele dagen i går, og drømte om i natt. Jeg fikk den heldigvis ferdig til innleveringsfristen klokka 12, og det er noe det beste jeg vet, å sende fra meg en oppgave. Da føler jeg meg plutselig så mye lettere.

Men etterpå var jeg litt sliten og tom, så jeg bestemte meg for å ta resten av dagen fri. Så da ble det rydding, handling, burritoslunsj, Billie Holiday og formiddagsblund i stedet for forelesning. Nå er det ryddig og fint her, jeg har to potter med friske krydderurter (basilikum og koriander), jeg begynner å bli sulten igjen (skal lage pasta til middag), planlegger å se to episoder av Gilmore girls og drikke minst to kopper te.

En helt begivenhetsløs dag. Så deilig i blant.

9 thoughts on “En sånn dag

  1. Å, du har så rett 🙂 Det er nydelig og noen ganger bare ikke egentlig gjøre noe som helst! En av de mange grunnene til at jeg lengter etter sommeren ❤

  2. Været i dag var virkelig helt hinsides; det både blåste voldsomt, sluddet horisontalt og tordnet masse! Jeg har lest hjemme med tekopp og telys, og så spilt dataspill og spist sjokolade – hurra for innendørsaktiviteter!
    Begivenhetsløse dager er ren luksus, og absolutt både helt lov og litt nødvendig innimellom. Så bra at også denne oppgaven gikk fint etterhvert! Du er flink!

  3. kanskje begivenhetsløs, men veldig produktiv 🙂 elsker sånne dager, men er sjeldent jeg orker å gjøre så mye på en dag. urteplanter ❤ og gilmore girls, jeg savner det sånn. nesten så jeg begynner å se serien på nytt selv om jeg nettopp ble ferdig.

    • Jeg gjør det hver gang jeg er ferdig med den, jeg. Eller – tar en liten pause, sånn at jeg ikke husker alle episodene utenat helt fra første stund. Men nå er det tredje eller fjerde gangen jeg ser gjennom hele. Det er nesten terapi for meg. 🙂

  4. oi. er det det du kaller en begivenhetsløs dag? hah, det er da jeg ser min hverdag satt i perspektiv, altså. kanskje det forandrer seg en dag…

Legg igjen en kommentar

