Finse

(Tusen takk til Loi for fine bilder.)

Lørdag morgen da jeg våkna i øverste køye på rom 44, med ulåst dør og hode mot hode med kjæresten min, var det helt stille. Ingen trafikklyd, ingen sirener, ingen trikk som suste forbi vinduet. Den eneste lyden jeg kunne høre, var av trøtte venner som våkna sakte i køyene under oss. Ute var det sol, og bare litt vind.

Frokosten var god, og den varte lenge. Vi så på kart og vurderte været, var vinden sur? Vi bestemte oss for å gå til Klemsbuhytta, og sa allerede før vi gikk at det ikke er noen skam å snu. Men vi kom oss helt opp! Jeg var ganske stolt, og veldig fornøyd med å få nystekt vaffel med blåbærsyltetøy på. For ei østlandsjente ble turen ned litt vel bratt, og jeg falt ikke mindre enn trettifem ganger. Så jeg var nesten aller mest stolt da jeg var nede igjen.

På søndag sa jeg at jeg føler meg som Lars Monsen fem ganger. Det var fordi vi gikk til Appelsinhytta i ulende vind, en sånn vind som gjør at ansiktet blir litt numment, og som lar snøen finne veien inn gjennom selv de aller minste små glipper mellom klærne. Men jeg likte det faktisk, det var gøy å kjenne på skikkelig vær. Og godt å føle seg litt tøff. Og på søndag datt jeg bare én gang!

Nå har jeg litt flere fregner på nesa enn da vi dro, mange gode minner og en ganske støl kropp. Fint!

13 thoughts on “Finse

  1. Ine, jeg ser deg for mitt indre øye der du deiser i bakken igjen og igjen, og ler høyt for meg selv. MED deg, ikke av deg! Du er så flott! Dere har vært flinke!

  2. Oj, det så utrolig fristende ut å være på fjellet! Nydelig «påskevær» og vafler er jo noe av det aller beste som er. Liker bloggen din!

  3. Det så ut som en fin tur. Jeg ble nesten litt inspirert her… Men bare nesten! 😛 Jeg foretrekker heller sol, påskeliljer og 15 pluss!

Legg igjen en kommentar

