Grapefrukt og Gilmore girls

Lorelai: Hey, I need a grapefruit.
Luke: What?
Lorelai: Yeah. Before my pancakes this morning I need half a grapefruit, uh, preferably one that tastes like a donut.
Luke: I don’t have grapefruit.
Lorelai: How can you not have grapefruit?
Luke: I’ve never had grapefruit.
Lorelai: I need a grapefr… Listen, I have my father with me all day, and so far there’s been no major drama or yelling or ugliness but there will be if I don’t somehow find a way to get half a grapefruit for breakfast this morning.
Luke: I could go next door to Doose’s and buy a grapefruit.
Lorelai: I would be eternally grateful.
Luke: I’ll be right back.
Lorelai: Thank you.

I motsetning til Lorelai, har jeg nylig oppdaget at jeg elsker grapefrukt! Den er rosa, bitter og søt, og jeg føler meg uhyre sunn når jeg spiser det.

15 thoughts on “Grapefrukt og Gilmore girls

  1. Hihi, så morsomt ^^ Selv har jeg aldri smakt grapefrukt, men jeg har smakt grapefruktjuice, og jeg synes den er litt for bitter, så godt mulig jeg vil synes det samme om selve frukten 🙂 Men jeg får prøve!

  2. Hoho, denne episoden har jeg ikke sett ennå, men det virker som at vi har mye moro i vente. Grapefrukt er kjempegodt!

  3. 🙂 Halve grapefrukt med massemasse med sukker oppå, i aluminiumsfolie i ovnen noen minutter, er veldig godt! har ikke smakt med honning, med det skal visst være godt det og.

  4. Grapefrukt er kjempegodt.
    Farmoren min spiste alltid grapefrukt om morgenen sammen med farfar. Hun innrømmet at hun ikke egentlig likte det så godt de tre-fire første årene, men at hun ble glad i det etterhvert. Når jeg spurte hvorfor hun spiste det likevel var det for å holde farfar med selskap og for å «ofre noe for kjærligheten». Inni hodet mitt er grapefrukt derfor en litt romantisk greie.

    • Ja, er det den som også kalles pomelo? Som man må dra av skinnet på? Hvis det er det du tenker på, er det skikkelig godt!

      Og ja, det er en fin episode!

Legg igjen en kommentar

