Tekopp, silkesko og lesing på jobb

Den fine tekoppen min og jeg er på jobb på Folkemuseet i dag. Vi kom klokka åtte, og skal være her helt til åtte i kveld. Jeg sitter vakt i Colletgården, og det er en særdeles rolig jobb. Jeg slipper noen ut og inn, leser pensum, drikker te, kikker på blogger, surfer Etsy etter fine vesker, titter på leiligheter og leser litt mer.

Jeg kan gå ut i sola når jeg vil, og rett framfor nesa mi er det utstilt et par sko som har tilhørt Frederikke Helene Cappelen, de er veldig små, trukket i hvit silke, og kjøpt på et anerkjent skomagasin i Paris for over 150 år sia. Jeg har en fin og historisk leseplass, med andre ord. Håper dere har fine torsdager!

11 thoughts on “Tekopp, silkesko og lesing på jobb

  1. Ine, det der tror jeg må være den fineste tekoppen jeg har sett. Silkeskoene er sikkert kjempesøte, de også! Så supert å kunne kombinerer jobbing med surfing og lesing, det er jo ren lukus. Kos deg! Gleder meg til vi sees i morgen tidlig!

    • Jeg fikk den til jul, og er veldig fornøyd med den! Og ja, det er ren luksus. Dobbel uttelling: jeg får lest OG jeg får lønn! Gleder meg også til vi sees! Ha det fint så lenge!

  2. jeg har alltid hatt jobber der det er travelt hele tiden, kanskje jeg også skal bevege meg i andre baner en gang. liten café, kanskje, å lage kaffe er jo det morsomste 🙂

    • Vanligvis er det ganske mye mer travelt i jobben min, men på en ikke-stressende måte. Jobba i matbutikk før, og det var både travelt og stressende.

Legg igjen en kommentar

