Kjøttfri mandag: Brokkoli-piff-biff

På denne kjøttfrie mandagen vil jeg sende dere videre til en kjempefin matblogg jeg oppdaget for ikke så lenge siden. Den heter Lilla Matdériven. Ann-Louise, som står bak bloggen, skriver:

Vår strävan är att på ett lustfyllt och matdrivande sätt utforska enkel, god och hälsosam kokkonst för både stora och små.

Her er det altså mat for både voksne og barn, og det synes jeg er fint! Kjempeflott med en blogg som viser hvordan man på enkelt vis kan tilpasse (vegetar)oppskrifter slik at de passer for veldig små barn også.

Men, over til dagens kjøttfrie middag: Brokkoli-piff-biff er veldig enkelt å lage, og veldig godt. Vi har spist dem både sammen med couscous, stekte grønnsaker og hummus, og sammen med en grønn salat med avokado, agurk, rista gresskarkjerner og tsatziki. Mm. Jeg publiserer ikke oppskrifta her inne, dere kan heller klikke dere inn på Lilla Matdériven.

Hiver du deg med på kjøttfri mandag?

6 thoughts on “Kjøttfri mandag: Brokkoli-piff-biff

  1. Bra tips! Takk skal du ha. Jeg prøver å innføre kjøttfrie mandager her hjemme, men smaboeren stritter imot alt han klarer. Det endet med at han drar hjem til mamma for middag, og jeg spiser boller.

  2. dumt det var egg, brød og ost i dem, for de så veldig gode ut! jeg får prøve å la meg inspirere til en mer tine-vennlig oppskrift!!

    • Ja, her er det vel eggene som holder hele greia sammen, så tror ikke man kan kutte ut de OG ost. Men det finnes sikkert noe vegansk som ligner (:

Legg igjen en kommentar

