Fredagsliste

Jeg har lånt en liten liste av Ina Myldretid!

Matvaner:

Beste matrett? Italiensk pizza.
Beste dessert? Panna cotta, is, eller noe med sjokolade i.
Beste drikke? Hylleblomstsaft og kaffe.
Verste drikke eller matrett? Jeg er ikke noe særlig glad i brus.
Beste alkoholholdig leskedrikk? Det er kanskje ikke en leskedrikk, men jeg liker jack rose veldig godt. Og øl!
Har du smør på brødskiva? Ja, helst ordentlig meierismør.
Smågodt eller ferdige poser? Jeg liker ikke smågodt.
Beste suppe? Gulrotsuppe.
Favorittis? Ben& Jerry’s Chocolate Fudge Brownie

Shoppingvaner:

Hvor mye handler du for hver måned? Varierer veldig. Handler ikke sånn veldig ofte, men når jeg først handler blir det gjerne litt dyrt. Kanskje 1000-2000 i gjennomsnitt?
Har du flere sko enn klær? Nei, jeg har kanskje fem par sko som jeg liker veldig godt.
Favorittplagg? Akkurat nå er det den svarte kjolen jeg kjøpte for noen uker siden.
Favorittfarge på klær? Liker de fleste farger, men er kanskje aller mest glad i sennepsgul.
Favorittfrisyre: Amélie-sveis!
Beste mønster:  Striper.
Beste tilbehør: Skjerf og leppestift.
Undertøy? Enten svart eller hvitt.

Arbeid, utdannelse:

Jobber eller studerer du? Jeg studerer til å bli lærer i norsk og religion, også jobber jeg på verdens beste museum.
Hva vil du bli? En lærer som elevene savner når de er ferdig på skolen.
Trives du med jobben/utdannelsen din? Ja, det gjør jeg! Utdannelsen min er leseleselese, og jobben min er veldig praktisk.
Er lønnen det viktigste? Nei, det synes jeg ikke. Man bør følge hjertet sitt og gjøre det man trives med.

Blanda drops:

Har du barn? Nei, men jeg vet hva de skal hete.
Er utroskap greit? Nei.
Elsker du noen? Kjæresten min. Og Neil Young.
Betyr familien din mye for deg? Veldig!
Hvor drar du helst på ferie? Til en passelig stor, koselig by – som Reykjavik eller Göteborg. Eller på hytta.
Beste klima? Når man kan ligge med kjole i parken og lese uten at det blir for varmt.
Hjemmefest eller ut på byen? Hjemmefest, sånn at det ikke gjør noe om jeg sovner foran en høytaler.

7 thoughts on “Fredagsliste

  1. Fin blogg du har! Jeg lurer på følgende:

    1. Kan du utdype mer hvordan det var å bo / vokse opp (?) på prestegård?
    2. Hvorfor er du ikek så veldig troende i dag? Jeg regner med familien er?
    3. Beskriv kjæresten din
    4. Hva var så trasig da du var 18 år og før? 😦
    5. Hva gjør deg mest glad, utenom forloveden? 😉

    Hilsen Christina

    • Takk for det!

      Kan svare deg ganske kort:

      1. Det var veldig fint å vokse opp i prestegård! Huset jeg vokste opp er over 200 år gammelt, har veldig mye sjel, masse kriker og kroker og stor plass. Nå bor ikke mamma og pappa der lenger, og det er litt leit. Men har mange gode minner derfra, som jeg gjemmer på.
      2. Kan ikke huske at jeg har skrevet noe om min tro på denne bloggen, men kan si så mye som at mamma og pappa er veldig tolerante og gode mennesker, som aldri har pressa sine barn i noen retning. Jeg har så klart vært mer i kirka enn mange andre gjennom oppveksten min, men har alltid vært fri til å velge selv hva jeg vil tro på.
      3. Han er et av de snilleste menneskene jeg vet om, han er omtenksom og veldig opptatt av at andre skal ha det bra. Han er morsom, interessant, intelligent og til å stole på. Et skikkelig kupp, med andre ord!
      4. Vet ikke helt akkurat hva du sikter til, men jeg hadde en ganske tøff periode på videregående, der det skjedde mye trist rundt meg, og jeg ikke hadde det noe godt med meg selv.
      5. Vennene mine! Og katter, hunder, kaffe, fine klær, musikk og blomster.

Legg igjen en kommentar

