Oppussing

Bildekilde. 

For øyeblikket er leiligheta vår, med unntak av soverommet, et eneste stort kaos. Kjøleskapet står på en merkelig plass, komfyren står midt på gulvet. Alle kjøkkentingene våre er strødd utover stuegulvet. Vi skal nemlig male! Vårt første oppussingsprosjekt. Føles fint.

Vi pusser opp den leiligheta vi leier, for vi har bestemt oss for å bli her en stund til. Vi ønska egentlig å kjøpe noe eget, men fordi vi på ingen måte har råd til å kjøpe noe fint der vi helst vil bo, skal vi vente litt. Da er det fint å gjøre det beste ut av det man har. Flytte litt på møbler, finne på noen nye smarte løsninger, male litt, trekke om en stol, bestille noen nye fine fotografier og trykk som skal få pynte opp veggene. Jeg tror det blir skikkelig bra!

Også er det ganske gøy å male med fin, svensk jentepop som selskap!

15 thoughts on “Oppussing

  1. Det høres fint ut og lurt ut! Jeg sitter på Gardermoen og er 1300 kr fattigere på grunn av ei slem dame på Norwegian. 1300 er mye penger for en arbeidsledig student, men jeg har nye hvite lakksko, så livet er ikke så ille.

  2. elsker bloggen din! har nok blitt en yndling 🙂 Så deilig med litt nytt, har selv akkuratt flyttet inn i nytt hus. Har fått nok av oppussing jeg! 🙂

  3. Vi har bestemt nøyaktig det samme!
    Gikk på en del visninger i april/mai, og nå har vi landet på oppfiksing der vi er i stedet.
    Fiffig 🙂

  4. Skulle ynskje eg kunne pusse opp, men me har ikkje lov til å spikre fast bilete i veggane eingong. Menmen, så lenge det ikkje er vår leileghet tykkjer eg det er greit =) Lykke til med oppussinga!

    • Takk! Det har ikke blitt malt her siden det var nytt – i 2003 tror jeg, så det trengs. Malinga er veldig slitt. Vi benytter anledningen til å innføre litt fine farger, fram til nå har det vært hvitt-hvitt-hvitt.

  5. Det kan bli gode forandringer ved å flytte på ting og lage noen nye stemninger! Jeg er selv en person som liker (veldig) godt å ommøblere i heimen. Da pleier jeg å dytte puter under sofaen og skyve rundt. Det er tungt nok, det, men får en godfølelse etterpå når rommet ser litt annerledes ut:)

    • Jeg er helt enig i at det er fint å ommøblere og forandre litt (: Gleder meg til vi er ferdige – selv om det er ganske koselig å holde på, også.

  6. Det der kan jeg relatere til, Ine! Hehe. Har vært kaos her i tre uker – nå er det endelig mulig å ane en slutt på det hele – og slutten på noe er jo som kjent alltid begynnelsen på noe annet – det vil si fantastiske frokoster, middager, masse besøk og blomster i vasene. Og lesing og dansing og maling og rockering.

Legg igjen en kommentar

