Sykkeldrøm på en søndag

I vår ble sykkelen min stjålet fra bakgården vår (den var låst og alt). Jeg måtte gråte en skvett, for jeg var veldig glad i den. Nå drømmer jeg om en ny, fin sykkel, aller helst fra gode, gamle DBS.

For eksempel denne, Nostalgi 233, med litt sånn Brelett-vibber.

Eller denne, som heter Cortado! Skikkelig bysykkel, som er i Café-serien til DBS. Det kunne knapt passet bedre.

Og hvis jeg skal ha en sykkel som heter Cortado, må såklart Ståle ha en som heter Americano.

I dag regner det som bare det i Oslo, og jeg har fri. Har spist pannekaker til (en veldig sen) frokost, og jeg tror resten av dagen skal brukes til å henge opp noen bilder, vaske klær, kanskje gå innom et bruktmarked og se en film på kino. Det blir en bra søndag, tror jeg.

Hva gjør dere i dag?

24 thoughts on “Sykkeldrøm på en søndag

  1. Sykkeltyveri er fryktelig. Jeg har også grått en skvett over det, siden jeg ble frastålet sykkelen til kusina til Eirik like etter at vi hadde blitt kjærester. Jeg følte meg både flau og trist, og veldig naiv som trodde at sykkelen var trygg når den stå låst fast i forhjulet i bakgården min. Torshov er ikke som Harstad fikk jeg erfare. Hva med å søke etter politiauksjoner? Der kan du gjøre skikkelige kupp!

    • Huff, så kjedelig! Men det er jo aldri ens egen feil, med mindre man lar sykkelen stå ulåst. Jeg tenkte heller ikke på at sykkelen kunne bli stjålet fra min egen bakgård…

      Og takk for tips, det var en god idé!

  2. Surt å miste sykkelen slik. Wirelås gjennom ramma og bakhjulet og fast i veggfast feste er det eneste som hjelper.
    Trodde Døden Bak Styret (som var et av utnavnene på DBS) var gått inn etter at svenskene kjøpte merket for noen år siden. Har en Kilimanjaro fra 1998, en av de siste Jonas Øglænd AS designet mens de enda satte sammen sykler på Sandnes. Tung og solid med 21 gir. De ble levert som standard med rammelås og wire for feste i veggfeste eller sykkelstativ. Står ulåst ut forbi stuedøra fremdeles. Har noe med å gjøre seg til hund for et bein å gjøre at den ikke blir låst. Sykkelen burde vært på service for lengst, men for tiden er det enten apsotlenes hester eller motorsykkelen som får flytte på fruens legeme.

    Original Kamelrytterske, bare på Karavanseraiet.no. Nå om Kikkerten i glaskarmen

    • Det som er ekstra surt, er at sykkelen min var låst akkurat slik du beskriver. Vet ikke hvordan den som stjal sykkelen har fått til å bryte opp den uoppbrytelige låsen min, men jeg tror det er proffer som har vært på ferde.

  3. Duster som tar sykler! Min ble også stjålet fra en låst kjellerbod i bygården jeg bodde.. Bah, var jo glad i den.
    Elsker Cortado-sykkelen, den var jo helt nyyydelig!

  4. For noen duster som går rundt og tar andres sykler! De du har funnet der var superfine. Jeg ønsker meg en sykkel, men tviler på at jeg tør å sykle i London… Jeg skal på kveldsvakt i dag og det pøser selvfølgelig ned på Frei og, men det gjør ikke så mye når jeg skal sitte inne å skrive. Dagens motivasjon er Pavlova med jordbær når jeg kommer hjem! Og Bridesmades er morsom, det syntes faktisk Aslak og!

  5. Jeg hater å bli frastjålet ting, særlig sånt jeg er glad i, og kommer aldri til å forstå meg på de som driver med slikt. Du har veldig fine sykkeldrømmer, da! Det høres ut som at du nyter fridagen din, forresten, og det unner jeg deg!

  6. Nostalgiinspirerte damesykler er så stilige! Det er nesten så jeg får lyst til å skaffe meg en. Har ikke hatt sykkel siden jeg var åtte, eller noe.

  7. Fy på sykkeltjuven! Sånt likar eg ikkje. Men apropos syklar som er fine; i Christiania i København finns det ein sykkelbutikk med nokre heilt eventyrleg fine syklar. Eg sto med nasen pressa mot glaset i ei lita æve då eg var der. Så veit du det, i tilfelle du skulle ein tur til København 🙂

  8. Veldig surt og bli frastjelt sykkelen. Måtte de alltid punktere. Liker de syklene du viser fram, har egentlig også lyst på en sykkel her nede.

    Her blir resten av ettemiddagen/kveld brukt på avslapping med mye te, og mest sannsynlig ei god skål med frukt senere. I tillegg blir det enten lesing av Jenny av Sigrid Undset eller dvdseing av Brothers and sisters, samt og legge seg tidlig i kveld. Begynner på 3 uker med sommerjobb og må opp i 6.30 tiden de to første ukene.

    Kos deg mye på kinoen, og håper du likevel har klart og få en fin søndag.

  9. Dust å stjele sykkelen din – håper de angrer og leverer sykkelen tilbake sammen med en hjemmelaget blåbærpai med egenplukkede blåbær, og at dere blir så gode venner at dere arrangerer en kjempestor fest med masse champagne, jordbær, oster fra den franske ostebutikken og et kjempestort pariserhjul og indisk magedans, og inviterer oss alle sammen. Jeg har jobbet, og etterpå lagde Arild og jeg et lass med falafler, hummus, ovnsbakt aubergine, nanbrød og salat, som vi euforisk satte til livs i et hav av blomster og stearinlys (omtrent, vil jeg si). Og så snakket vi om fremtiden! Man kan jo aldri vite, men det er gøy å drømme, og lurt. Ha en superfin kveld!

  10. Huff, jeg mistet min sykkel fra bakgården (låst i et stativ den og, i tillegg trenger en nøkkel til en dør) for to år siden. Ble skikkelig lei meg, og skikkelig forbanna for jeg kjøpte sykkelen da jeg hadde ganske dårlig råd og brukte den massemasse. Trøster meg med at materielle ting kan erstattes. Har dog ikke kjøpt ny enda.

    • Å, så kjedelig! Det er jo akkurat det samme som skjedde med meg. Utrolig kjedelig at man ikke kan være trygg på å plassere tingene sine bak låste dører en gang. En dag får vi oss nok en ny, fin sykkel begge to!

  11. å, trist med sykkelstjeling! eg har sjølv ein bysykkel frå diamant, som eg er veldig fornøgd med. håper du finn ein ny sykkel som er akkurat slik som den du vil ha 🙂

  12. Man blir så glad i syklene sine 🙂 Jeg har flere, favorittene er en rød kombi fra 70-tallet. Så kjøpte jeg i fjor vår en ca 80-talls DBS, som jeg malte himmelblå, det er den fineste bysykkelen til kjoler, den kostet bare 300kr, så det er ikke verdens undergang om den blir stålet, selv om man blir glad i dem…

Legg igjen en kommentar

