Kjærestebursdag

I dag har kjæresten min, forloveden min og bestekompisen min bursdag! Hurra! Som en liten hyllest til Ståle kommer et innlegg jeg skrev 12. juni 2010 i reprise:

Derfor bestemte jeg meg for ham

Fordi vi kaller hverandre ting som eventyr ferskvannsdyr, løvetann melkespann, karamell tangsprell, lufs, rufs, gnureplank, lille vaffel og lille skohest

Fordi han er helt enig med meg i at det er viktig med kattetapet på veggen

Fordi han gjemmer hodet mellom armene når han skal sove, mens han hører Radioresepsjonen på lavt volum, og helst vil ha lyset på

Fordi han er så fin i stripete genser

Fordi han har så fin tommel

Fordi ansiktet hans har spor etter mange smil og noen bekymringer, men flest smil

Fordi vi skriver så mange lapper til hverandre med variasjoner over temaet “jeg elsker deg”, at vi har en egen boks i bokhylla som heter “kjærlighetserklæringer”

Fordi vi kan spille Super Mario Galaxy hele dagen, og synes at det har vært en spennende dag

Fordi han er snill

Fordi at når han lager mat, friker han ut litt for hvert punkt i oppskrifta, og må spørre korsn hakke æ en squash, kor mye e litt og ka betyr ei måleskje

Fordi vi liker den samme musikken, men jeg liker ikke Sonic Youth så godt selv om han gjør det, og han liker ikke Melissa Horn så godt selv om jeg gjør det

Fordi han er en av få menn som kler rocketights

Fordi han aldri blir lei av å holde rundt meg når jeg er trist eller redd eller bare har en dårlig dag

Fordi han sniker seg ut for å hoppe på trampolina når vi er hos mamma og pappa

Fordi han har kattetekke

Fordi jeg kunne se for meg framtida vår sammen allerede før vi ble kjærester

Fordi det bor så mye musikk i ham

Fordi vi er enige om at Ragna er et fint jentenavn

Fordi han er så kilen, og jeg ikke er kilen i det hele tatt

Fordi da jeg traff ham, tenkte jeg “dette er min ronjagutt og min snusmumrikk”

Fordi det stormer i ham av og til

Fordi han plutselig kysser meg på gatehjørner, slik at vi glemmer verden rundt en liten stund

Fordi han er pen

Fordi jeg ikke kan tenke meg dagene uten ham

21 thoughts on “Kjærestebursdag

  1. Ååhåhåhå!!! Så fint 🙂 kattetapet og mario galaxy, haha.. Så mange søte ting! Dere er herlige. Gratulerer med bursdagen hans!

  2. Så utrolig nydelig sagt. Skjønner at du har det vidunderlig sammen med Ståle! Må bare si at jeg ble så GLAD av å lese det du skrev! Klem og gode tanker til både deg og bursdagsbarn 🙂

  3. Gratulerer med kjæresten din! 🙂
    Veldig morsomt, min kjæreste, forlovede og beste venn har faktisk også bursdag i dag. Dobbelt hurra!

  4. Åhh, så fint skrive og så ekte, trur det er noko av det finaste eg nokon gong har lest 🙂 Så heldig du er så virkelig har funne din ronjagutt og snusmumrikk, måtte me alle vær så heldige 🙂

Legg igjen en kommentar

