Tirsdag

image

image

image

Starten på denne tirsdagen har vært usedvanlig fin. Jeg har tatt på meg nye støvler, møtt ei fin kusine til grytidlig morgenkaffe og vært på Tronsmo for å kjøpe to fine bøker. To av mine favoritter faktisk, og gjett hva? De er til et fag jeg tar dette semesteret! I dag står nordisk barnelitteratur og Ibsen på timeplanen. Bra tirsdag.

Ps. Fine Mariell tok med Koffeine-bloggen i et innlegg om fjorten nye blogger å lese, jeg ble så glad! Lille meg, liksom. Velkommen skal du være hvis du har klikket deg inn hit derfra! Kom gjerne igjen.

24 thoughts on “Tirsdag

  1. Åå, fine støvler!
    Så gøy med nordisk barnelitteratur!! Jeg elsker Astrid Lindgren, og leste Brødrene Løvehjerte veldig mange ganger når jeg var 6-7 år.. Tror jeg må ta den fram igjen, det er jo en av mine yndlingsbøker.

    Så bra at Mariell anbefalte denne bloggen! Du er så flink. Gratulere 🙂 Jeg følger denne og Maria Vinterblomst, Sitrende og Synne av de hun hadde anbefalt..

    Håper resten av tirsdagen din er like fin!

  2. Jeg elsker Brødrene Løvehjerte, og synes de nye støvlene dine er kjempefine, og synes du mer enn fortjener fine ord i alle sammenhenger, og gleder meg til å se deg i kveld!

  3. Tronsmo! ❤ Jeg skulle studere litteratur i Argentina og fant ikke pensumbøkene på hverken Blindern eller de store bokhandlene. Tronsmo hadde 4 av 5 bøker!

  4. Hei Ine!
    Vi går støtt i hverandres fotspor, tror jeg. Var innom Tronsmo i dag før tolv jeg også. Selv så jeg på Eric, laget av den fantastiske Shaun Tan (http://www.shauntan.net/)
    – den er helt vidunderlig magisk, jeg får gråten i halsen når jeg leser den (og forresten så begynner jeg umiddelbart å gråte hver gang jeg leser i Brødrene Løvehjerte – så vakkert og så trist livet kan være…)
    Og jeg er enig med de andre, jeg håper det blir masse positiv trafikk på bloggen din!
    Ha en strålefin dag!

  5. du har så fin blogg så det fortjener du 🙂 jeg har også kost meg i en time nå med å lese andre blogger som du følger. god smak hardu!

  6. Jeg har ik les bloggen din lenge, men liker den virkelig! Det er litt artig at «de som liker den bloggen, gjerne også har samme preferanser for andre blogger». Litt som å finne gjensidige venner på nett, haha. takk for god lesning 😉

  7. Jeg elsker Brødrene Løvehjerte, så trist, fin og fantastisk! Og støvlene og heder fortjener du 🙂

  8. Oh! Selger de svenske barnebøker der? Kan du være så snill å si hva de kostet, vil kanskje ta turen dit jeg også :). Fant dessverre ikke så mye i deres nettbutikk.

  9. Jeg klikket meg inn fra Mariell sin blogg, og likte bloggen din så godt at jeg skal sette opp en link til deg! Hyggelig om du gjør det samme 🙂

  10. Åh, tar du nordisk barnelitteratur i høst? Jeg holdte på å gjøre det samme, men det krasjet dessverre med nor1300… Er det et like fantastisk emne som det virker som?
    Og gratulerer med link og omtale fra hjartesmil, det fortjener du. Du var jo en av de første jeg linka til på min blogg;)
    Ha en fin i høst i de nye støvlene, jeg har maken, og de er elsk!:)

    Klem – Karoline

    • Ja, tar det som valgfritt emne i nordisk. Det er kjempefint! Så koselig at du har fått deg blogg. Skal følge med (: Kos deg med nor1300, forresten! Det er et supert fag, selv om det er veldig mye å lese. Klem

Legg igjen en kommentar

