Kattesnakk

Jeg synes det er så koselig å treffe på katter når jeg er ute og går tur, og må alltid stoppe for å hilse på dem. Denne sjarmerende dama traff Ståle, lillebror og jeg en tidlig kveld på Hamar. Som katter flest var hun først litt skeptisk, men etter litt forsiktig kløing bak øret var det ikke mye sjenanse igjen. Se, så fin hun er!

Til slutt litt livsfilosofi fra Olav H. Hauge, her som kjøleskapspoesi. Dette er og blir et av mine absolutte favorittdikt! Det er både vakkert og klokt. Har du snakket med noen katter i det siste?

15 thoughts on “Kattesnakk

  1. Jeg pleier å si hei til kattene jeg møter, men jeg tør ikke klappe dem eller noe slikt. Ikke fordi jeg er redd dem, men jeg vil ikke bidra til at de skal oppfatte alle mennesker som snille. Det er helt forferdelig at man må tenke sånn, men det har vært flere her i området som har opplevd at katten deres er blitt mishandlet under lufteturen.

  2. jeg sa hei til en katt i dag, den var på oversiden av sofienbergparken med halsbånd og striper i pelsen, men hadde ikke tid til meg. skulle viktige ting, tenker jeg.

  3. Eg seier alltid hei til kattar. Det bur ein sjenert perserliknande katt i leiligheten under oss, og når den er ute og luftar seg kjem den alltid bort og hilser på, sjølv om den er skeptisk til kos. Men etter kvart har det blitt meir og meir sikker på meg, og no kan eg klappe den så lenge eg vil! Eg vart heilt kattesjuk! Og den katten du traff var berre nydeleg, spraglete kattar er dei finaste!

  4. Jeg hilser også alltid på katter jeg møter. Jeg blir alltid i bedre humør etter å ha hilst på et dyr; en hund utafor butikken, en katt på vei til skolen, en sau på fjellet… Problemet mitt er at det er vanskelig å la være å kose med dyr jeg møter i land der man ikke skal være i kontakt med dyr man møter. Så hver gang jeg skal ut og reise sier alle jeg kjenner «Hanne, nå må du IKKE kose med dyr du møter på veien!» Nå for eksempel, er jeg i Hong Kong, og klarer bare såvidt å gå forbi dyr på gata uten å ta på dem;)

  5. Elsker katter! Jeg snakker også med dem hver gang jeg ser ei. Her en dag sto jeg plutselig med 5 katter rundt meg og visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre av meg, haha

  6. Jeg snakker med katter hver gang jeg treffer dem –
    og hunder, og pinnsvin. Og fugler. Stort sett alle dyr egentlig – og noen ganger får jeg litt rare blikk, men det gjør ikke noe.

    Håper du har en finfin helg!

  7. Nei, eg har nok ikkje snakka med særleg mange kattar i det siste, men eg snakkar til stadig til hunden min Sam. Han kan til tider vere svært flott selskap! 🙂

Legg igjen en kommentar

