Frokosttips

Dette er min nye frokostdille. Havregrøt med smørstekte epler, masse kanel og litt sukker. Mm. Det er veldig enkelt: Man lager bare havregrøt som vanlig (jeg bruker økologiske havregryn, havremelk, vann og salt). Mens grøten småkoker, deler man et halvt eple (de norske er best nå!) i biter, smelter kanskje en teskje smør i ei stekepanne, og steker eplene til de er litt gyldne og myke. Så har man grøten i ei skål, eplene oppå, kanel og sukker til slutt, og voila! Havregrøt alá eplekake.

Også kaffe til, så klart. God helg alle sammen!

18 tanker om “Frokosttips

  1. Åj! Det så godt ut! Det skal jeg prøve:) Jeg er veldig glad i havregrøt og pleier som regel å bare ha en brunostskive på toppen som smelter og blir som karamell. Takk for sist forresten! Du er superkoselig å gå på cafe med:) Ha en fin dag. Vi ses i morgen! Klem

  2. Jeg må ha Wasa havreknekke (som jeg har tatt med fra Norge) med syltetøy og juice hver morgen! Men jeg kan jo gjøre et unntak og prøve meg på havregrøt. God helg!

  3. det høres godt ut! jeg pleier å skjære opp eplet og koke det med havregrøten, men det er sikkert enda bedre å steke eplene. jeg må ha ristet skive med smør til frokost da, men jeg skal prøve det til kvelds en gang!

    forresten 🙂 jeg skal til oslo i høstferien og jeg har lyst til å klippe meg på balanzera mens jeg er der. tror du det er ledige timer i løpet av uken hvis jeg bestiller på mandagen, eller burde jeg bestille på forhånd før jeg drar?

  4. Håhå, jeg spiste også havregrøt til frokost i dag! Jeg hadde bananbiter og solsikkekjerner på – og masse kanel, så klart. En skikkelig god start på dagen!

  5. Kan ikke du fortelle litt mer om hvorfor du valgte å bli vegetarianer, hva du spiser om dagene, hvordan du håndterer karbohydrat, protein, fett, lav sink, lav b12, forhøyde mengder kobber, vitamin A, D, E, K mangel, jod mangel, kalium mangel, kalsium mangel, omega-3 mangel (snakker ikke om ALA fra planteoljer typ linfrøoljer / udo’s choice, siden det har dårlig omsetningsevne til de høyst biologisk aktive EPA og DHA).. protein mangel, CLA mangel.

    Hva med binyrene, bukspyttkjertelen og tyroid kjertelen og problemene vegetarianere ofte møter en eller annen gang på veien med de organe?

    Antar du har godt grep, og hadde vært spennende å få innblikk fra en skikkelig vegetarianer. 🙂

    Er du forresten full veganer, råveganer eller noe i mellom der igjen??

  6. ÅH! Da jeg leste dette innlegget, fikk jeg akutt lyst på havregrøt, har spist det til frokost hele helgen, og kommer sikkert til å gjøre det hele neste uke også. Men har enda til gode å prøve smørstekte epler, kanskje det blir i morgen:)

  7. Tilbaketråkk: På forespørsel: Om å være vegetarianer « Koffeine

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s