Lørdag første oktober

Lørdag syntes vi det var på tide å sjekke ut lunsjen på Kolonihagen på Frogner. Både Ståle og jeg har bodd i Oslo i fem år, og aldri vært der.

I bakgården var det en butikk som solgte masse fine blomster.

Inne fant vi et koselig lite bord i andre etasje. Jeg bestilte vegetarisk salat, og den var sånn passe. Eller, den smakte godt, men besto av nesten bare grønne blader og dressing. Litt kjedelig når den koster 150 kroner, og man er skikkelig sulten. Ståle spiste smørbrød med laks, og det var visst veldig godt!

På den lyse sida fikk jeg plass til en hel liten gulrotkake etterpå! Og den var det ingenting å si på.

Også hadde jeg te. Og kort hår. Klippet det på fredag.

Vi innviet bryllupsplanleggingsboka vår, den er rød og kjempefin, og jeg har fått den av lillebror! Egentlig har vi planlagt ganske mye allerede, men vi tar det i et veldig bedagelig tempo. Koseligst sånn!

Vi gikk gjennom slottsparken hjem. Det er så fint i Oslo nå!

Kvelden brukte vi til å lage og spise ratatouille, se An Education (fin!), og spise fint fransk snop. Makroner og chilisjokolade. Beste lørdagen på lenge!

31 thoughts on “Lørdag første oktober

  1. For en koselig lørdag da :-).. Du var veldig fin på håret.
    Vi hadde også en sånn bryllupsplanleggingsbok når vi planla bryllupet vårt, og det er så koselig å sitte å se i den nå 🙂 Så bare fyll den opp med små notater, utklipp, tegninger osv, for den blir nok viktig for dere senere også..

  2. Så fin du var på håret :-)! Har aldri vært i/på(?) Kolonihagen, men en kapitalistsalat til 150 kr med bare «blader» oppi høres ikke superfristende ut 😛 Men, kaka så ikkje dum ut!

    • Haha, hva er en kapitalistsalat? Men ja, det var litt skuffende. Dessverre er det ofte slik at kaféer og restauranter kommer frem til at vegetarmat = den vanlige maten minus kjøtt. Men kaka var skikkelig god! Og stedet er superfint. Kanskje det er bedre å bare satse på bakverk og kaffe der.

  3. ser ut som om du hadde en flott første oktober! jeg syns vegetarsalater nesten alltid er skuffende. hvorfor ikke slenge oppi litt flere grønsaker, kanskje noen nøtter eller frø, og eventuelt noe pasta? er ikke sååå vanskelig jo..

  4. Ih, vet du hva, jeg så også den filmen i går kveld! Av alle filmer i verden så vi den samme, hihi, gøy! Og jeg likte den også. Hun er så pen!

    Og det er du og ❤

  5. Åh, det så ut som en superfin lørdag! Så gøy med bryllupsbok, den kommer sikkert til å bli stappfull av inspirasjon og huskelister, og sånt liker jeg. Høstfarger og makroner er jeg også ganske glad i, hoho. Søta med nyklippen! Håper vi sees snart!

  6. Kolonihagen har veldig fin atmosfære! Men kanskje litt dyrt for svoltne lommebøker. Eg syns i tillegg at kort hår var veldig fint på deg 🙂

  7. Ine!!! Du er helt nydelig med den sveisen der!! WOW, du ser så fransk ut (kompliment!). Og tøff, som tør! Og så koselig med bryllupsplanleggingsbok 🙂

  8. Finfin på håret! Jeg får nesten litt lyst til å klippe meg jeg også, men jeg tror jeg stopper på den lengden jeg har nå:)

  9. Det så ut som en fin lørdag! Best å ta slik planlegging bedagelig, det skal være koselig, ikke stressende. Og du er nydelig på håret, dette kledde du godt. Det pene ansiktet ditt kommer virkelig til sin rett. Håper denne onsdagen også er bra 🙂

  10. Så utrolig fin du ble på håret. Du kler det veldig godt, litt hepburnsk!

    Takk for tips om herlig sted. Dit vil jeg:-)

    God fredag fra Karianne!

  11. Det er så fint og merkelig at det er oktober alt – og lufter lukter vinter når det blåser.

    (og forresten; sveisen ser fryktelig fin ut!)

Legg igjen en kommentar

