Søndag

Første søndag i advent! Endelig kom den. Mamma har gjort alle kriker og kroker i de fleste rom lilla, som hun pleier. Også har hun utstyrt meg med lys, servietter og duk så jeg kan gjøre det fint til advent hjemme hos Ståle og meg også.

Jeg har stort sett brukt søndagen til å lese, men jeg har også spist tomat- og auberginegryte til lunsj (med sjokoladetrøfler til dessert!), lekt litt med Pusen og pakket inn små pakker til adventskalender. Ståle og jeg ordner noe til hverandre annenhver dag frem til julekvelden – det er virkelig en sånn ting som gjør at jeg synes desember er den aller koseligste måneden i året. Og som gjør den til tider slitsomme eksamensperioder litt hyggeligere. Nå er det tilbake til bøkene. Håper dere har fine søndager!

7 thoughts on “Søndag

  1. Jaa, desember er så utrolig koselig selv om det ofte er en måned fylt med ekstremt mye stress. God første søndag i advent!

  2. Så hyggelig! Her er det også blitt lilla, og opptil flere kalendere er snart klare, og i kveld skal det tennes lys. Tenk at advent er i gang!

  3. Tomat- og auberginegryte hørtes veldig godt ut! Gleder meg masse til torsdag siden det er 1. desember, selv om folk her i Frankrike ikke vet hvordan man feirer ordentlig jul da. Blir hvertfall sjokoladekalender på meg, og flax-kalender, så kanskje jeg er 500.000,- rikere innen jeg drar på juleferie! Lykke til med studeringen og god advent:)

Legg igjen en kommentar

