Hei, hjemmeeksamen!

Jeg er i gang med hjemmeeksamen i et forfatterskapsstudium i nordisk litteratur. Temaet er «Den smilende Ibsen» – altså Ibsen som komiker. Jeg skal skrive åtte sider om En folkefiende. 

Da trengs det te, og masse av det. Heldigvis har jeg et stort lager på kjøkkenet, som jeg nettopp utvidet med juleteen til Stockfleths. (Etter tips fra fine Maren.)

Også har jeg selskap av Lille My og Joni Mitchell. Da blir ikke hjemmeeksamen så aller verst, selv om jeg gleder meg til jeg er ferdig. Vi snakkes om noen dager, når oppgaven er levert og skuldrene er litt lavere. Ha det fint så lenge!

25 thoughts on “Hei, hjemmeeksamen!

  1. Lykke til!
    Må si at du har en litt mer spennende eksamen enn det jeg har. Oh well. Du får prøve å kose deg mest mulig mens du skriver 🙂

  2. Spennende tema! Masse lykke til!

    Ja, jeg vil møtes før jul! Jeg er bortreist fra 5. til 14. desember, også begynner jeg på PK igjen, men jeg jobber jo ikke der døgnet rundt (bare nesten!) Så etter 14. des, går det?

  3. Å, så spennende! Gleder meg til jeg kan studere noe jeg virkelig interesserer meg for, ikke disse fagene jeg tar nå. Lykke, lykke til, du er flink og smart og søt ❤

  4. Her går det i «Kommunikasjon og samspill», ca 3.500 ord +/-. Etiske refleksjoner underbygd med relevant teori rundt en selvopplevd brukerhistorie.
    Skal jeg være ærlig så foretrekker jeg det. skulle jeg sagt noe fornuftig om Ibsen, da hadde jeg slitt. Big time. Derfor sier jeg lykke til 🙂 Regner med at det går bra 🙂 🙂

  5. Dette innlegget var veldig inspirerende. Jeg elsker mummikopper, og jeg elsker te, og jeg elsker Joni Mitchell ❤ Jeg ønsker deg masse lykke til!

  6. Jeg har forresten helt glemt å kommentere at du har kjøpt Cecilie Melli-kjole!! Å, så fint!! jeg prøvde også mange av de – men fant liksom aldri THE kjole der. Men de er jo helt nydelige. Ei venninne som skal gifte seg i august har kjøpt kjole der også. Gleder meg sånn til å se henne!! Og deg da;)

  7. For en tiltalende blogg du har. Kule bilder, enkelt, og særegent likevel! Lykke til da!
    Det er jo gøy å være student selv om man er litt fanget i perioder!

Legg igjen en kommentar

