Juleantrekk

I jula pleier jeg å gå ganske mye i pysjamas og tøfler. Jeg synes noe av det beste med juleferie er å våkne passelig tidlig om morgenen, stikke føttene inn i myke tøfler og tusle opp trappa mens jeg enda er litt søvning. Spise langsom frokost med familien, ta med kaffekoppen til sofaen, finne et pledd og lese litt. Fremdeles med pysjen på.

Men i jula liker jeg også å pynte meg. Det dukker jo opp mange anledninger til det! Jeg synes det er gøy å bruke litt tid på å sette sammen ulike antrekk til julekvelden, vennefrokost første juledag, middag andre juledag, selskap femte juledag og nyttårsaften. For mange er jula den store festsesongen, men det har aldri vært min greie. Jeg liker best å bruke tid på familien og nære venner i jula. Men det betyr ikke at man ikke kan pynte seg!

Fordi jeg får senere juleferie enn vanlig i år, og bare har én dag fri i Oslo før jeg reiser nordover med Ståle, har jeg bestilt årets juleklær på nettet. Valget falt på et pent, svart ullskjørt, en bluse med Peter Pan-krage og en myk, strikket genser med små smykkesteiner på. (Alt er fra Zara.) Alt ettersom hva slags strømpebukse, sko, smykker og veske jeg har til, kan det brukes både til fin familiemiddag, avslappet julelunsj og nyttårsfest. Synes jeg, da. Når jeg handler klær, tenker jeg alltid over om plagget kan kombineres med klær jeg har fra før, og om det kan brukes på forskjellige måter. På den måten kan man handle færre klær, men likevel få mange fine antrekk.

Nå håper jeg bare at pakken finner frem før jeg reiser fra byen. Også gleder jeg meg veldig til jul! Både til å loffe rundt i pysjen, og til å pynte meg. Har dere årets juleantrekk på plass?

15 thoughts on “Juleantrekk

  1. Oi! Så smart å gå for plagg som man kan kombinere med mye og dresse opp og ned! Jeg skal se på stativet mitt hjemme, savner det når jeg bor i London, og plukke ut en kjole jeg har fra før i år. Jeg har kjøpt rosa dressbukse og en sort lang kjole som jeg skal bruke i romjula 🙂

  2. Så fine klær! Og veldig lurt å planlegge litt på forhånd. Jeg skal bruke kjoler jeg har fra før i jula, men i morra skal jeg kjøpe en ny pysj! Det er nemlig min siste-veiledning-før-jul-belønning, og den skal brukes på fine lange julemorgener.

    • Jeg skal kjøpe meg ny pysj når jeg er ferdig med eksamen. Har bare én nå, og i sommer ble den ofte brukt som maleantrekk – så den har hvite og lyseblå malingsflekker. Heldigvis er det ekstra mange fine, myke pysjer i butikkene før jul!

  3. He he, ja egentlig. Kjøpte en sort liten på H&M nett allerede i september. Og sko i London. Passer til alt mulig jeg har fra før. Og så har jeg to nye negllakker (finnes i bloggen) og nylig fått meg kontaktlinser (også blogget om). Ja, jeg er klar!

    God dag, jul og reise til deg!

    Ellen

    • Den lille sorte er så praktisk! Har en jeg er veldig glad i selv, skal nok bruke den også i jula. God jul til deg også! Nå nærmer det seg… Og ps: Takk!

  4. Så søte antrekk! Det er noe med det å gå i pysj i jula ja, vi får alltid pysjer til jul og de må på på første juledag 🙂
    Her er ihvertfall ett juleantrekk i boks. Spørs om jeg ikke må ha en kjole til i bakhånd i tilfelle det blir mange selskaper. Fant en fin svart gravidbukse på salg i helga så den kan jo bli halvpynta med en fin topp! 😀

  5. Mamma spanderte ny julekjole til meg, så den skal nok få swingt seg i jula! Det er både julaften, 1 juledagsfamileselskap, 3 og 5 dagsfest og nyttårsaften. Jeg gleder meg! 🙂

    Og helt enig – fornuftig shopping er som regel den man blir mest fornøyd med i ettertid.

  6. Har også kjøpt nye julekjoler (endte opp med to svarte), og har lyst på en nydelig blå til (fra Cubus). Men ja, har årets juleantrekk klart, selv om det kanskje blir litt svart.

Legg igjen en kommentar

